Mukics Dániel, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője a Bundáskenyérben elmondta: a való életben – nem úgy, mint az amerikai filmekben – nem kell attól tartani, hogy az autónk a legkisebb koccanásnál is felrobban.
„Minden 350-ik ütközésnél gyullad ki egy autó. 0,3 százalék az esélye tehát annak, hogy ütközésnél felgyullad a kocsink. Álló helyzetben mindig emberi magatartás áll a gyulladás mögött: szándékosság, vagy a tűz terjed máshonnan át az autónkra. Ha menet közben gyullad ki az autó, annak műszaki probléma lehet az oka – minél öregebb, minél rosszabb állapotban van a kocsi, és minél több a motortérben a zsíros, olajos lerakódások aránya, annál gyakoribbak ezek a balesetek” – mondta a szóvivő.
Évente 600 autó gyullad ki Magyarországon, és az esetek felében a motortérben keletkezik a tűz.
Mukics Dániel elmondta azt is, hogyan tudjuk ilyen esetben megmenteni az autónkat, miért előnyösebb, ha habbal, és nem porral oltóval védekezünk:
Szó esett még a biológiai és a kémiai szúnyoggyérítésről, illetve a két módszer közti különbségről, valamint a tűzoltótoborzásról is – cselekvőképes, büntetlen előéletű, 18 éven felüli fiatalokat várnak, akikre öthónapos gyakorlat vár.