Az elektronikus és érintésmentes jegyvásárlás követelményeinek a vasúttársaság jegyértékesítő rendszere maradéktalanul megfelel. E rendszer fontos része például a mobiltelefonos applikáció (MÁV App), amivel jegyet és bérletet is képesek vásárolni az utasok.
Az alkalmazás elérhető Android és iPhone készülékeken egyaránt. Nagyjából 295 ezren használják, és ez a szám naponta 200-300 fővel bővül.
A felhasználók naponta átlagosan 20 ezer jegyet vagy elektronikus bérletet vásárolnak online. Ezeken túl a vonatokon, a fedélzeti jegyvásárláskor is lehetőség van az érintésmentes bankkártyás fizetésre, mert minden jegyvizsgálónál van mobil POS terminál. Ezt a jegyvizsgálótól megvásárolt jegyet is hozzá lehet rendelni az eSZIG-hez, tisztán mobil eszközökkel, érintésmentesen.
A jegyvásárláson túl a fedélzeti jegyellenőrzés is érintésmentesen, mobil eszközzel történik, az utas mobiltelefonjának vagy eSZIG-jének elektronikus leolvasásával. Így a szolgálatot teljesítő jegyvizsgáló és az utasok közti kontaktus kizárható, ráadásul a MÁV fedélzeti rendszere az elektronikus BKK-termékek ellenőrzésére is alkalmas az elővárosi vonatokon és a HÉV-szerelvényeken. Mobilappban megvásárolt termékek visszaváltása és áruk visszatérítése elektronikusan, a mobilalkalmazásban kezdeményezhető. A MÁV internetes jegyértékesítési felülete, az Elvira is teljeskörű online jegyvásárlást biztosít. A megvásárolt jegy PDF formában mobiltelefonra tölthető, amit a jegyvizsgáló a fedélzeten elektronikusan, érintésmentesen képes ellenőrizni.
Az applikáció ezen a linken érhető el.