A rendőri szerveknél az ügyfélfogadás a szokásos rendben zajlik, azonban a járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel kérik, hogy aki teheti, válassza az elektronikus ügyintézést és csak a halasztást nem tűrő esetekben jelenjen meg a hatóságnál. Az elektronikus úton intézhető ügyekről, valamint az ügyintézés módjáról és feltételeiről a rendőrség honlapján, illetve a rendőrségi elektronikus ügyintézési portálon lehet tájékozódni.
Feljelentést, illetve bejelentést elektronikus úton, illetve telefonon keresztül is bárki tehet. A hatóságok csak a legszükségesebb esetekben köteleznek bárkit a személyes megjelenésre. Aki azonban idézést kap, az csak a törvényben meghatározott okok alapján mentheti ki magát.
Aki segítségre szorul vagy a készenléti szervek azonnali intézkedését igénylő eseményről kíván bejelentést tenni, a 112-es telefonszámot hívhatja a nap 24 órájában.
A hatályos kormányrendelet értelmében a veszélyhelyzet időszaka alatt lejáró okmányok érvényesek maradnak, amely a rendőrség által kiállított okmányokra is vonatkozik. A veszélyhelyzet ideje alatt lejárt okmány miatt joghátrány senkit nem érhet.