Előbb a csatornázási, majd az útfejlesztési program első ütemében épültek szervizutak és újultak meg egyes gyűjtőutak az elmúlt időszakban.
A Modern Városok Program keretében folyik az útfejlesztési program második üteme: folyamatosan újjáépülnek a főútvonalak, a közösségi közlekedéssel érintett szakaszok, és remélhetően hamarosan elkezdődik tizenkét nagy forgalmú csomópont építkezése is – ezek közbeszerzési eljárásai most folynak – emelte ki polgármesteri sajtótájékoztatóján T. Mészáros András, hangsúlyozva: a sikeres munka folyatásához szükség van a város közlekedési helyzetének javítására, ezért összeállítottak egy operatív intézkedési csomagot, amely három pilléren alapul: a közút-hálózatot és a közlekedési biztonságot érintő fejlesztések; a kapcsolódó közmű-hálózatot érintő fejlesztések; és a közösségi közlekedést, valamint a parkolást érintő fejlesztések.
A programot Késő Géza mérnökről nevezték el, aki jelentős szerepet vállalt Érd infrastruktúrájának fejlesztésében: nevéhez köthető Érd fogalomkörös utcanévrendszere. (Erről bővebben itt olvashatnak.)
– Szomorú, hogy a baloldali önkormányzati képviselők nem hazudtolták meg magukat: ezúttal sem szavazták meg ezt az előterjesztést. Korábbi közgyűlésünkön, amikor a választókerületi alapot emeltük a duplájára, szintén nemmel szavaztak, pedig eme alap nagy részéből utat építenek a képviselők. Mi azt gondoljuk, hogy a lakosságnak kiemelt igénye az út- és járdaépítési program megvalósítása, és mi is emellett vagyunk. Az építéspártiak szerencsére többségben vannak, így a rombolás-párti baloldal kisebbségben maradt, el tudtuk fogadni a programot a közgyűlésben. Remélem, az elmúlt tíz esztendőhöz hasonlóan a következő tíz évben is lehetőségünk lesz igen nagy mennyiségű pénzt Érdre hozni, és e programokat meg tudjuk valósítani lépésről lépésre – zárta szavait T. Mészáros András.