Magyarországon évente 8500 nőnél diagnosztizálnak mellrákot és körülbelül 2500 nőt veszítünk el a késői felismerés miatt. Rendszeres mammográfiai szűréssel a betegség a korai stádiumban rendkívül jó arányban gyógyítható, mégis kevesen, a nők 40-50 százaléka jár csak el a szűrővizsgálatokra, ezzel szemben a skandináv országokban ez a szám 80 százalék körül van.
A részvételi arány javítása érdekében a Mellrákinfó Egyesület úgy döntött, hogy idén októberben, a mellrák elleni küzdelem hónapjában a tavalyi Pink Gasztro kampányt folytatásaként a kézműves pékségeken keresztül is igyekszik megszólítani az embereket.
Az egyesület figyelemfelhívó kampányához eddig 18 pékség csatlakozott országszerte.
Hogy milyen pink csodákat gyártanak a pékségek, milyen részletei vannak az októberben zajló kampánynak, miért fontos a rendszeres mellrákszűrés, és megelőzhető-e ez a betegség, arról Halmi Bori, a Mellrákinfó Egyesület elnöke beszélt a Bundáskenyér hétfői adásában.
A kampány részleteiről itt olvashatnak bővebben.