Az Érdi Galériában látható január közepéig a magyar képzőművészek „konkrét” irányzatának elitje. Újratöltve címmel 3 szobrász és 1 festő kiállítása nyílt az Érdi Galériában. Hármuk közösségét nem elsősorban a helyszín adja, hanem a világ vizuálisan hasonló – gondolati és nem érzelmi – megközelítése. Valamint az, hogy mind a négyen absztrakt geometriai formákban fejezik ki világlátásukat.
Ezzel a megközelítéssel a két világháború közti magyar avantgarde művészet olyan nagyjainak nyomdokaiban járnak, mint Viktor Vasarely, Kassák Lajos, vagy mint a négy művész mestere, Csiky Tibor. A három szobrászművész anyaga elsősorban a fém, amelyet 2 vagy 3 dimenzióban keltenek életre.
Nagámi, vagyis Nagy Gábor Mihály feketére festett deszkákat kever fémmel, ebből hoz létre pedánsra polírozott tükröződő felületeket, fa- és acél lemezek izgalmas keverékét.
Nemes Ferenc strukturális felületeinek egyes alkotóelemei mindössze apró részletekben különböznek – ezek változó ismétlődése hoz létre egyfajta vizuális ritmust.
Heritesz Gábor műveiben különböző méretű és elhelyezkedésű kockaalakzatok kerülnek egymás mellé, és ezek alakítják ki a kompozíciót.
A festő, Fábián Zoltán nagy fekete felületeken megjelenő vékony színes vonalhálókkal hoz létre „vizuális zenét”.
A geometriai absztrakt, más néven „konkrét” művészeti irányzat művelői kedvelik a rendezettséget, amely az életben és az univerzumban is követelmény, ugyanakkor nem nélkülözi a felszabadult játékosságot, emeli ki Kéri Mihály képzőművész, az Érdi Galéria vezetője. Ahogy a legóval játszadozó kisgyerek képes egyszerű geometriai formákból életet és játékot teremteni, úgy használják a kiállító művészek az absztrakt formákat a világ – számukra leghívebb – visszatükrözéséhez.
A kiállítás január közepéig tart nyitva.
A galéria vezetőjével, Kéri Mihállyal készített interjú itt hallgatható meg.