Diósdnál, az M5-ös autópálya felé vezető szakasz 7-es kilométerszelvényében alumínium falrendszert telepítenek. Egy másik M0-ás szakaszon, a 73-as csomópont északi kihajtóágánál, Dunakeszinél fabeton zajárnyékolók kerülnek a megrongálódott fafonatos panelek helyébe.
Az új technológiákat a 4 éve meghirdetett kísérleti út- és hídépítési programban próbálják ki. Előnyeik közül kiemelték a tartósságot, a gazdaságosságot, az esztétikailag is kedvező kialakítást.
„Az alumínium zajvédőfal könnyebb, így egyszerűbben cserélhető és olcsóbb a telepítése is a hagyományos elemekhez képest. A szendvicspanel lemezek rejtett kapcsolása biztosítja a bonthatatlan szerkezetet, mellyel garantált a lopásbiztonság, az esetlegesen sérült elemek speciális emelőfülekkel azonban könnyen kiemelhetők és cserélhetők. Az elemek továbbá színezhetők, nyomtatható mintával elláthatók.” – közölte a Magyar Közút.