„Parkvárostól mintegy 2,5 kilométerre fut a hegyeshalmi vasútvonal, melynek felújítása, kapacitásbővítése már tervezési fázisban van. Ennek kapcsán felmerült az a gondolat, hogy érdemes megvizsgálni egy rövid szárnyvonal kiépítésének lehetőségét, amely Érd-Parkvárosnak adna közvetlen budapesti vasúti kapcsolatot. Kötöttpályán Parkvárosból – minden körülmények között – kb. 20 perc alatt elérhető lenne a metró, illetve kb. 30 perc alatt számos további budapesti vasúti megállóhely” – írja közösségi oldalán a polgármester.
Erre, mint kifejti, azért lenne szükség, mert míg Érd déli részén elérhető a vasúti közlekedés Budapest felé, Érd északi részén nincs kötöttpályás közlekedési lehetőség. A várost, mint arról már mi is többször írtunk, egyre többen lakják, akiknek a közlekedéséről gondoskodni kell, de közben, mint azt a polgármester kifejti, „a közúti forgalom okozta károk, a balesetveszély, a zaj- és légszennyezés mértékét is jó lenne érzékelhetően csökkenteni. A vasúti közlekedés – különösen hosszú távon – az egyik fő letéteményese a fenntartható közlekedésnek, a dugók enyhítésének, az élhető városi környezet kialakításának.”
Ezért Csőzik László kezdeményezte egy döntéselőkészítő tanulmány elkészítését, amely megvizsgálja, hogy milyen feltételek mentén, pontosan milyen nyomvonalakon, mekkora beruházási költséggel lehetne megvalósítani Érd-Parkváros vasúti hálózatba történő bekötését. A polgármester úgy fogalmaz, hogy ha az eredmények alapján a projekt megvalósítható, akkor minden követ meg fognak mozgatni az ügy érdekében.
A polgármester a bejegyzésében az érdiek véleményét is kikéri a tervről. Ön szerint szükség lenne vasúti összeköttetésre Parkvárosban is?