urmos_tarnoki_csaba_keresztezodes

Felülvizsgálja a városvezetés az Ürmös–Csaba–Tárnoki-csomópontot

urmos_tarnoki_csaba_keresztezodes

Felülvizsgálja a városvezetés az Ürmös–Csaba–Tárnoki-csomópontot

Sok kritika érte a nemrégiben egy 2019-es terv alapján átalakított kereszteződés forgalmi rendjét.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Ahogy arról az ÉrdMost is beszámolt, még szeptemberben kezdődött a munka a Tárnoki-Csaba-Ürmös utcák kereszteződésében, ahol gyalogátkelőhelyeket, járdát, parkolókat, valamint egy új kanyarodósávot is kialakítanak.

Ugyanakkor a beruházás nyomán a forgalmi rend is megváltozott a csomópontban. Ez pedig többeket váratlanul érintett, sokan a régi forgalmi rend alapján megszokásból vezettek, a változás óta néhány baleset is történt a környéken. Például kedden este is, aminek részleteit IDE KATTINTVA láthatják.

László Ferenc, a Polgármesteri Hivatal kommunikációs vezetője elmondta, a híreket, a panaszokat, az elégedetlenkedő hangokat ők is hallják, látják, Csőzik László polgármester az önkormányzat munkatársaival minden nap kinn volt a helyszínen, intézkedtek, hogy plusz táblák, villogók kihelyezésével még nyilvánvalóbbá váljanak a friss forgalomirányítási megoldások.

A kommunikációs vezető elmondta, hogy a polgármester elrendelte az új forgalmi rend átalakításának vizsgálatát. Már fel is kért egy érdi mérnökirodát, hogy tekintse át a helyzetet, adjon véleményt arról, hogy a 2019-ben megbízott mérnökök hatóságokkal elfogadtatott főútvonal-áthelyezése biztonságos megoldást jelent-e, továbbá arról, hol szükséges beavatkozni, milyen megoldások jöhetnek szóba, ha változtatni kell. De akárhogy is alakul, erre – ahogy ez minden ilyen beruházásnál, útépítésnél bevett menetrend – majd csak a használatbavételi engedély kiadását követően lesz lehetőség.

Hozzátette, ez a fejlesztés a Modern Városok Program keretében, állami támogatásból épül, amelynek pénzügyi forrását a tervekkel együtt 2019 őszén örökölte meg az új városvezetés. Ugyanakkor fel sem merült, hogy a városvezetés élén történt váltást követően lemondjanak róla, nem akarták a támogatási összeget visszaadni. Főleg, hogy az adott kereszteződés valóban modernizációra, felújításra szorult.

László Ferenc megjegyezte, annak idején az előző, T. Mészáros András vezette politikai vezetés három különböző tervet dolgoztatott ki a forgalmas és veszélyes csomópont átalakítására. Az egyik terv egy olyan felújítást vett számításba, amely lényeges változást a forgalmi rendben nem eredményezett volna. Ezt viszont az előző városvezetés rögtön az elején, 2019 nyarán elvetette, helyette egy másik, a körforgalmas megoldást vett számításba.

E második verzió szerint két kis körforgalom is épült volna. Az egyik a Tárnoki–Ürmös, míg a másik a Tárnoki–Csaba utcák találkozásánál. Csakhogy erre a kormányhivatal útügyi hatósága nemet mondott, mert nem látta megvalósíthatónak a dupla körforgalmas megoldást, többek között azért sem, mivel azokon a csuklós buszok nem tudtak volna áthajtani. Így maradt a harmadik tervváltozat, az, ami végül megvalósult. Ez egy az előző városvezetés által megrendelt forgalomszámláláson alapult, amely arra jutott, hogy a fő ütőér nem az Ürmös–Tárnoki–Csaba, hanem az Ürmös–Tárnoki Diósd felé. A mérés szerint ez utóbbi másfélszer nagyobb forgalmat bonyolít le, érdemes áthelyezni oda a főútvonalat.

A forgalmi rend megváltozása óta a polgármester, Csőzik László a közösségi médiában többször jelezte a lakosságnak: az önkormányzat felülvizsgáltatja a jelen projektben engedélyezett forgalmi rendet, ezt gyorsan, de körültekintően, átgondoltan kívánja megtenni, és a módosításokat, változtatásokat minél hamarabb átvezetni. A cél az, hogy minél biztonságosabban lehessen áthajtani ezen a szokatlanul tagolt csomóponton, amely a jelek szerint nem kizárt, hogy a szakembereken és a szakhatóságokon is kifoghatott.

Fotó: ÉrdMost/Gárdos Attila

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email