Érd Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése az Érd Megyei Jogú Város Önkormányzata vagyonáról és a vagyontárgyak feletti tulajdonosi jogok gyakorlásáról szóló 13/2012.(III.27.) önkormányzati rendelet 26.§-a alapján pályázatot ír ki az önkormányzat tulajdonában lévő Érd, zártkert 25138 helyrajzi számú, „kivett zártkerti művelés alól kivett” megnevezésű ingatlan hasznosítására.

Az ingatlan a Helyi Építési Szabályzat (HÉSZ) szerint Mk-1 jelű kertes mezőgazdasági terület besorolású, melyre a HÉSZ 53. § (1), (2), (4) és (5) bekezdése szerint az alábbi előírások vonatkoznak:

,,53. § (1) Kertes mezőgazdasági terület a vegyes kert-, szőlő-, gyümölcsgazdálkodást és a pihenést szolgáló Mk jellel szabályozott mezőgazdasági terület.

(2) Kertes mezőgazdasági terület Mk-1 jelű övezeteiben elhelyezhető egy gazdasági épület, amely ideiglenes tartózkodásra is alkalmas présház és tárolás célját szolgáló épület lehet. Elhelyezhető továbbá legfeljebb 60 m2 terepszint alatti önálló építmény. Új lakóépület és állattartást szolgáló építmény nem létesíthető, de a rendelet hatályba lépésekor már meglévő lakóépület új, önálló lakást nem eredményező átalakítása, legfeljebb 1 alkalommal, 25 m2-rel történő bővítése és felújítása lehetséges, azonban az ingatlan beépítettsége a bővítéssel együtt sem haladhatja meg a 3%-ot.

(4) Az Mk-1 övezetben az építmény elhelyezés feltételei a következők:

  1. a beépíthető telek területe legalább 1500 m2, átlagos szélessége legalább 9 méter,
  2. telekosztással kialakítható telek területe legalább 1500 m2, szélessége legalább 14 méter,
  3. a beépítési mód: szabadonálló,
  4. a beépítettség mértéke a telek területének 3%,-a, de legfeljebb 60 m2 lehet,
  5. legfeljebb 3,5 m homlokzatmagasságú épületek létesíthetők,
  6. az épületek legalább 8 méter előkert és legalább 3 méter oldalkert biztosításával építhetők,
  7. az övezet szabályozási terven jelölt csúszásveszélyes területén épület nem létesíthető.

(5) Kertes mezőgazdasági területen vízvezeték csak a csatornahálózat kiépítésével egyidejűleg létesíthető.”

A Kiíró által meghatározott minimális bérleti díj:

A haszonbérleti díjminimum 9.200,- Ft + ÁFA/hó

A kaució összege: bruttó 50.000, – Ft, melyet a haszonbérleti szerződés aláírásával egyidejűleg kell megfizetni az Önkormányzat 11784009-15731254 számú számlájára.

A részletes tájékoztatás ezen az  oldalon.

További információk: Polgármesteri Hivatal Vagyongazdálkodási és Vagyon-nyilvántartási Osztály, telefonszám: +36/ 23/522-362, +36/23/522-397