online

Digitálisan könnyebb az ügyintézés a NAV-nál

online

Digitálisan könnyebb az ügyintézés a NAV-nál

Elfelejthetjük a papírokat és a hosszú várakozást, hiszen a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál személyes megjelenés nélkül is intézhetjük adóügyeinket.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

A NAV-nál már jó ideje szinte minden elektronikusan is intézhető, ehhez azonban néhány dologra szükség van. Elsőre egy kicsit bonyolultank tűnhet, de érdemes végig csinálni a folyamatokat, mert utána sokkal könnyebb lesz az életünk, rengeteg időt takaríthatunk meg.

Magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükség, amihez szükséges  ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány és egy telefonos azonosítás, valamint Központi Ügyfél-regisztrációs Nyilvántartás (KÜNY) tárhely. Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás amellett, hogy biztonságos, jelentősen gyorsítja is a kommunikációt az ügyfél és a hivatalok között – olvasható az adóhivatal tájékoztatójában.

Nem kell sorban állni a postán irat átvételénél, sem a válasz feladásánál.

Ha valakinek még nincs ügyfélkapuja, érdemes regisztrálnia, ezt a NAV bármelyik ügyfélszolgálatán, a kormányablakokban, a kijelölt postahelyen vagy akár a külképviseleteken is megtehet. Az e-személyi igazolvány megléte azért is fontos, mert azzal a magyarorszag.hu oldalon személyes megjelenés nélkül is lehet regisztrálni. Fontos azonban megjegyezni, hogy e-mail küldésekor nem lehetséges a biztonságos és hiteles azonosítás, ezért ügyet intézni e-mailben nem lehet. Érdemes helyette az ePapír szolgáltatást választania  https://epapir.gov.hu oldalon, amihez szintén  ügyfélkapus azonosítás szükséges.

Kényelmes és gyors még az Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszer (ÜCC) használata is.  A telefonos ügyintézéshez mindössze egy ügyfélazonosító-számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség. Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással igényelhető. Tájékoztatás pedig a hivatal Infóvonalán, a 1819-es telefonszámon kérhető.

Az e-ügyintézésről a NAV honlapján a 32. számú, a telefonos ügyintéző rendszerről a 33. számú információs füzetben olvasható további információ – hívta fel a figyelmet a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

forrás: NAV

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email