Így intézheti most ügyeit a NAV-nál

22_03_29_erdmost_nincskep

Így intézheti most ügyeit a NAV-nál

Már személyesen is fogad ügyfeleket az adóhivatal, de csak időpontfoglalással, mindössze három kivétellel: az egészségügyi szolgáltatási járulék intézése, a csekkigénylés és a beadványok benyújtása. A járványhelyzetben érdemes ügyeinket továbbra is telefonon, illetve elektronikusan intézni.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

 

A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzetben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), központi ügyfélszolgálatain, kirendeltségein és ügyfélszolgálati helyein a személyesen megjelenő ügyfeleket időpontfoglalással fogadja – tájékoztat április 7-ei közleményében az adóhatóság.

Az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézése, a csekkigénylés és a beadványok beadása időpontfoglalás nélkül is intézhető.

A kormányablakokban működő NAV-ablakokban a személyes ügyintézéshez kivétel nélkül, valamennyi ügytípus esetében időpontfoglalásra van szükség.

A személyes ügyintézés helyett célszerű otthonról kapcsolatba lépni a NAV munkatársaival. A gyors és rugalmas ügyintézést a telefonos és elektronikus szolgáltatások biztosítják.

Konkrét ügyek intézéséhez a 06-80/20-21-22 számon ingyenesen hívható a NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszere. A rendszer használatához ügyfélazonosító-számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség. Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással igényelhető a TEL-nyomtatványon.

Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon.

Az elektronikusan intézhető ügyekről (többek között szja-bevallási tervezetek jóváhagyása vagy módosítása, adószámla-lekérdezés, adóhatósági igazolások igénylése, nyomtatványok beküldése) és a szolgáltatások elérhetőségéről szól a NAV honlapján közzétett NAV Online című tájékoztató.

A NAV kéri az ügyfeleket, hogy csak rendkívül indokolt esetben és időpontfoglalással keressék fel személyesen ügyfélszolgálataikat, ennek során pedig nyissanak ügyfélkaput vagy igényeljenek telefonos ügyfélazonosító-számot (PIN-kód), hogy a későbbiekben legyen lehetőségük az online vagy a telefonos ügyintézésre. Ezzel elkerülhető a sorban állás, és otthonról egyszerűbben, gyorsabban és biztonságosabban intézhetik adóöügyeiket.

 

 

 

További cikkeink

Az Érdmost Kultpodcast vendége volt Kovács Dániel színész, az Álomvándorok Társasága oszlopos tagja, aki elmesélte, mit is jelent pontosan, hogy a 14 éve Érden működő

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email