22_03_29_erdmost_nincskep

Így intézheti most ügyeit a NAV-nál

22_03_29_erdmost_nincskep

Így intézheti most ügyeit a NAV-nál

Már személyesen is fogad ügyfeleket az adóhivatal, de csak időpontfoglalással, mindössze három kivétellel: az egészségügyi szolgáltatási járulék intézése, a csekkigénylés és a beadványok benyújtása. A járványhelyzetben érdemes ügyeinket továbbra is telefonon, illetve elektronikusan intézni.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

 

A koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzetben a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), központi ügyfélszolgálatain, kirendeltségein és ügyfélszolgálati helyein a személyesen megjelenő ügyfeleket időpontfoglalással fogadja – tájékoztat április 7-ei közleményében az adóhatóság.

Az egészségügyi szolgáltatási járulék ügyintézése, a csekkigénylés és a beadványok beadása időpontfoglalás nélkül is intézhető.

A kormányablakokban működő NAV-ablakokban a személyes ügyintézéshez kivétel nélkül, valamennyi ügytípus esetében időpontfoglalásra van szükség.

A személyes ügyintézés helyett célszerű otthonról kapcsolatba lépni a NAV munkatársaival. A gyors és rugalmas ügyintézést a telefonos és elektronikus szolgáltatások biztosítják.

Konkrét ügyek intézéséhez a 06-80/20-21-22 számon ingyenesen hívható a NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszere. A rendszer használatához ügyfélazonosító-számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség. Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással igényelhető a TEL-nyomtatványon.

Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon.

Az elektronikusan intézhető ügyekről (többek között szja-bevallási tervezetek jóváhagyása vagy módosítása, adószámla-lekérdezés, adóhatósági igazolások igénylése, nyomtatványok beküldése) és a szolgáltatások elérhetőségéről szól a NAV honlapján közzétett NAV Online című tájékoztató.

A NAV kéri az ügyfeleket, hogy csak rendkívül indokolt esetben és időpontfoglalással keressék fel személyesen ügyfélszolgálataikat, ennek során pedig nyissanak ügyfélkaput vagy igényeljenek telefonos ügyfélazonosító-számot (PIN-kód), hogy a későbbiekben legyen lehetőségük az online vagy a telefonos ügyintézésre. Ezzel elkerülhető a sorban állás, és otthonról egyszerűbben, gyorsabban és biztonságosabban intézhetik adóöügyeiket.

 

 

 

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email