Aláírást gyűjtenek Törökbálinton azért, hogy zajvédő falat építsenek az autópályák mellé, csökkentsék a sztrádán a sebességet, és új, csendes burkolattal vonják be az M7-es és az M0-ás városhoz közeli szakaszát – írja a budapestkornyeke.hu, hozzátéve: az autópályákhoz közeli településrészeken egyre nagyobb probléma a zajszennyezés. 10 év alatt 250 ezerrel több autó jár az utakon Budapesten és környékén, ennyi gépjármű érezhető gondokat okoz.
A petícióban a következőket írják:
Városunk zajszennyezése miatt kerestem meg az önkormányzatot, ahol az illetékesektől megtudtam, hogy 2009 óta hiába minden beadvány, erőfeszítés. A bürokrácia útvesztője elnyel minden próbálkozást. Mi a kemping mögötti részen lakunk. Hétköznap az M0 teherautóforgalma ad elviselhetetlen zajt, az M7-esen a hét minden napján egyre nagyobb az agglomeráció forgalma, ami a reggeli és délutáni órákban szemmel látható és amúgy minden érzékszervvel érzékelhető. Korszerű zajfogó fallal, hangelnyelő csendes burkolattal vagy akár sebesség-korlátozással jelentősen csökkenthető lenne városunk zajszennyezettsége.
A zajvédő falat nemcsak a lakosok, hanem Törökbálint és a környező települések vezetői is sürgetik. A térség országgyűlési képviselője, Aradszki András szeptember eleji sajtótájékoztatóján az ÉrdMost tudósítójának elmondta: az ügyben megkereste Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt, aki ígéretet tett arra: megvizsgálják, hol szükséges, hol elkerülhetetlen a zajvédő fal létesítése, aminek persze költségvetési vonzatai vannak.
A budapestkornyeke.hu-n megjelent cikket követően az ÉrdMost érdeklődött Aradszki Andrásnál, hogy szeptember eleje óta történt-e újabb fejlemény. A kereszténydemokrata politikus elmondta: egyelőre nem, de ez valóban komoly probléma, amit igyekeznek kezelni.
A zajvédő fallal, illetve az autópályák zajterhelésével kapcsolatos további cikkeinket itt, itt, és itt olvashatják.