Ez időszak alatt a vasúti pálya és a kapcsolódó létesítmények korszerűsítésének keretében az alábbi főbb munkarészek kerültek elvégzésre:
- nyíltvonalon átépült mindkét vágány al- és felépítménye, összesen kb. 28 km hosszon. Az új vágányokon már a növelt tengelyterhelésű vasúti forgalom közlekedhet.
- az állomások vágányhálózata megújult, Háros állomáson, Nagytétény-Diósdon állomáson új peronaluljáró készült
- új, magas (sínkoronaszint+55cm) akadálymentes peronok, valamint perontetők épültek az állomásokon és megállóhelyeken
- a kapcsolódó műtárgyak átépültek, illetve felújításra kerültek. Többek között Érd térségében 2 új gyalogos aluljáró épült, Budapest térségében különszintű keresztezések fejlesztése történt (Többek között XXII. kerület Vágóhíd utcai aluljáró a fogalom számára átadásra került, a Növény utcai csomópont építése továbbra is folyamatban van)
- a keresztező és kapcsolódó közművek jelentős része már kiváltásra, felújításra került
- felsővezetéki rendszer megújult
- a zajvédő falak jelentős része elkészült (~ 10.4 km)
- a liftek befogadó szerkezetei elkészültek (Budafok megállóhelyen 1 lift átépül; Háros állomáson három, Nagytétény-Diósd állomáson két új lift készül)
A Kelenföld- Százhalombatta vonalszakasz biztosítóberendezési és távközlési projekt kivitelezője, a Siemens KLBA konzorcium a NIF Zrt. megbízásából a vágányzár feloldásáig az alábbi munkákat végezte el:
- új elektronikus állomási biztosítóberendezés villamos állítású váltók bekötésével Háros és Nagytétény-Diósd állomásokon.
- önműködő térköz biztosítóberendezés telepítése a nyílt vonalakon.
- a vonalszakaszon összesen hat darab útátjáró került teljeskörűen átépítésre.
- Háros, Nagytétény-Diósd, és Érd állomások felvételi épületének ütemtervnek megfelelően az elektronikus biztosítóberendezés telepítésére, illetve a forgalomfelvételhez szükséges üzemi helyiségek felújítása.
- a távközlési berendezések, valamint a tűz és vagyonvédelmi rendszerek telepítése megtörtént.
- illesztő felületek kialakításra kerültek, a forgalomirányító rendszer megfelelően működik
A fejlesztésnek köszönhetően 2020 év végétől 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok a 20,5 km-es vonalszakaszon.
A beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg uniós és hazai forrás felhasználásával.