22_03_29_erdmost_nincskep

Az anyag eredete

22_03_29_erdmost_nincskep

Az anyag eredete

A Poly–Art Alapítvánnyal rendszeresen kiállító festőként ismerjük elsősorban Tarnócziné Barabás Irént, pedig keramikusként is szorgalmasan alkot, de ezeknek a munkáknak a bemutatására ritkábban kínálkozik lehetőség. A művelődési központ előtéri tárlóiban most ezek a sajátos, raku technikával készült tárgyak láthatók.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Tarnócziné Barabás Irén a Poly–Art alkotótáboraiban ismerkedett a kerámiával, így érthető, hogy az itt akkoriban – az alapító Tálai Katalinnak köszönhetően – nagy népszerűségnek örvendő raku technika fogta meg őt is, s ennek fogásait igyekezett elsajátítani: megtanulta az anyaghasználatot, az agyagot, a festékeket, mázakat és végül a plasztikai formát, a formázást. Az agyag iránti tisztelete révén megindítóan szép érzések kifejezésére lett képes – írja róla Angyal Mária művészettörténész
Az ősi japán technika, a raku, amelyet a XV. században a franciák fedeztek fel újra, és amellyel Tarnócziné Barabás Irén dolgozik, az anyag szakrális eredetét, archaikus megjelenését teszi lehetővé, egyfajta mázazási, égetési és redukciós eljárás segítségével, csodálatos tárgyakat hozva így létre. Dísztárgyai, nagyon szépen formázott és tüzes csillogásúra égetett vázái fantáziáról és a hagyományos formáktól eltérő igyekezetről beszélnek – állapítja meg a művészettörténész –, szépek és egyediek táljai, amelyek fali díszként és asztali kínálóként is, tehát díszítőművészeti és használati tárgyként is megállják helyüket. Attól szépek, ahogyan a felületet megdolgozza, belerajzol és a festékkel és égetési technikával alakítja azt. Megoldásai ettől érdekesek és izgalmasak. 

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email