22_03_29_erdmost_nincskep

Közlekedési balesetek: eddig három halálos áldozat

22_03_29_erdmost_nincskep

Közlekedési balesetek: eddig három halálos áldozat

A védtelenebb közlekedők vannak veszélyben a területünkön, a három halálos áldozatból ketten gyalogosok - beleszámítva a hétfői gázolás áldozatát is, egyikük pedig kerékpáros volt. A közlekedési balesetek egyharmadát a gyorshajtás okozza.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

A közúti balesetek egyharmadát az abszolút és a relatív gyorshajtások okozzák, mondta el Kürti István, az Érdi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának vezetője, aki elmagyarázta, hogy az előbbibe tartoznak azok az esetek, amikor a járművezető az útra megállapított, vagy a táblával meghatározott sebességnél gyorsabban halad, utóbbiba pedig azok, amikor a jármű vagy a rakomány sajátosságait, az útviszonyokat, a forgalmi, a látási és az időjárási viszonyokat figyelmen kívül hagyva lépi túl a sebességet.

Az idei év első kilenc hónapja alatt a területünkön több mint 2000 gyorshajtót regisztráltak, jellemzően azonban kisebb fokú gyorshajtásokkal, mondta el Kürti István. A személyi sérüléssel járó balesetek száma csökkenő tendenciát mutat itt, hiszen a tavaly ugyanebben az időszakban mért adatokhoz képest 17%-kal kevesebb, 50 személyi sérüléssel járó baleset történt, ebből 17 balesetben szerepet játszott a gyorshajtás. Az ittas állapotban elkövetett balesetek aránya 10% alatti.

Kürti István hozzátette, hogy Érden elsősorban a bejövő utakon hajlamosak a gépjárművezetők a sebességtúllépésre, azaz a 6-os és 7-es főúton, az M7-est a városközponttal összekötő Bajcsy-Zsilinszky, Riminyáki, Budai és Iparos úton. „Fontos azonban, hogy az elkerülő utakat is nézni kell, mert ha a fő közlekedési útvonalakon dugó van, akkor ezeket használják előszeretettel a járművezetők,” emelte ki a Közlekedésrendészeti Osztály vezetője.

„A rendőrség az eddigi sebességmérések kapcsán alkalmazta a jól látható rendőrségi modult: kint állt a rendőrautó, a rendőrjárőr, és úgy végezte a sebességmérést. Ugyanakkor, mivel azt tapasztaltuk, ha a gépjárművezetők tudják, hol számíthatnak sebesség ellenőrzésre, akkor bár az érintett területen lassítanak, de előtte és utána is gyorsabban hajtanak. Éppen ezért  október hónaptól elkezdtük a rejtett sebességmérés alkalmazását, azaz nem biztos, hogy kint lesz az autó mellett a sebességmérő eszköz, és az sem biztos, hogy ezt csíkos autóból fogjuk végrehajtani, mert van erre rendszeresítve civil szolgálati autó, és ezt a sebességmérést már nem csak álló helyzetből, hanem mozgásból is végre tudjuk hajtani”, mondta el Kürti István. „Az adott forgalmi helyzetben közlekedik a rendőrjárőr, az autóba szerelt készülékkel az előtte haladó és a szemből érkező forgalmat tudja ellenőrizni, és amennyiben azt tapasztalja, hogy az adott autós a megengedett sebességnél gyorsabban halad, akkor felvételt készít, megállítja a vezetőt, és a szankcióra rögtön sor is kerülhet. Nagyon fontos, hogy minél hamarabb kövesse a szankció a jogsértést az autósoknál, mert ez nagyobb visszatartó erővel tud bírni, mint hogyha csak később, postán kapják meg a büntetést”, magyarázta el kérdésünkre a Közlekedésrendészeti Osztály vezetője.

A közlekedési balesetek 2011 óta évente körülbelül 600 ember életét követelik országszerte, derül ki a KSH MTI-hez eljuttatott statisztikájából. Egy, a police.hu-n ugyanebben a témában nyilvánosságra hozott videó pedig arra hívja fel a figyelmet, hogy az év első 304 napján 513 ember halt meg a közlekedési balesetekben, így a statisztika alapján idén még körülbelül 100 ember veszítheti az életét az utakon, de persze ez nem törvényszerű, ha mindannyian felelősen közlekedünk.

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email