Tényleg szakadéknyi a különbség a generációk között?

Miként gondolkodik a jövőt közvetlenül befolyásoló Z-generáció, milyen tudással rendelkezik, mik a kedvenc filmjei, zenéi, kommunikációs eszközei? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a DUE Médiacsoport online edukatív tesztje, a Nagy Diákteszt, melyet több mint 300 ezren töltöttek ki

A DUE Médiacsoport online tesztjei fontos visszajelzést adnak arról, hogy a mai fiatalok hogyan gondolkodnak, mit szeretnek csinálni, milyen tudás birtokában vannak. A csoport ezért a 14-20 éves korosztályt célozta meg, akik pénzügyi, agrár, filmes és bűnmegelőzési kérdésekben adhattak számot tudásukról, emellett felmérték KRESZ-ismereteiket, illetve a rendszerváltás eseményeit, továbbá háromszor az intelligencia szintjüket is megmérhették.

„Az 1995 és 2010 között született fiatalok a nagybetűs élet előtt állnak, hamarosan a munkaerőpiacra lépnek, vagy már most is dolgoznak, építik a gazdaságot, befolyásolják Magyarország működését és alakítják annak jövőjét”

– olvasható a DUE Médiacsoport közleményében, amely rámutat, az eredmények sokat segítenek abban, hogy átfogó képet kapjunk a mai Z-generációról.

300 ezer egyéni kitöltés után érdekes kép bontakozik ki a fiatalokról.

  • 93 százalékuk használ okostelefont az utóbbi tesztek kitöltési adatai alapján
  • 97 százalék tudta, hogy szexuális tartalmú képet netes felületre feltölteni veszélyes lehet, mert az ember könnyen elveszítheti a kontrollt a kép további sorsa felett
  • 87 százalék pontosan megjelölte, hogy mi az a clickbait (szenzációhajhász, kattintásvadász internetes tartalom), azonban a mém megnevezésével kapcsolatban már messze nem voltak ennyire magabiztosak.
  • Kimondottan jók a pénzügyi elméleti kérdésekben, tudják, hogy mi az az infláció és az ÁFA, ismerik a diákhitelt és annak működését. A gyakorlati, praktikus dolgokban is tájékozottak, például tisztában vannak a protokollal abban az esetben, ha elvesztik, vagy ellopják a bankkártyájukat.
  • Rosszul teljesítettek azonban a fiatalok az általános biztosítások kérdéskörében
  • Kimondottan tájékozatlannak mutatkoztak a fiatalok egyes bűnmegelőzési kérdésekben, azt, hogy ki számít bűnsegédnek, mindössze 18 százalék fogalmazta meg helyesen, de az újtípusú pszichoaktív drogokkal kapcsolatos szabályozással, büntethetőséggel sincs tisztában a többség.
  • A korábbi generációk filmjei, zenéi egyáltalán nem ismeretlenek a fiatalok előtt, 98 százalék ismeri a Tankcsapdát, 79 százalék Lugosi Bélát Dracula szerepével azonosította és 78 százalék azt is tudta, hogy a Vukot Fekete István írta, de a Macskafogó és a Körhinta című filmek is népszerűnek mutatkoznak.

„Ez a korosztály hagyományos módszerekkel nehezen megszólítható és aktivizálható. Éppen ezért innovatív és kreatív formában juttatjuk el a teszteket a célcsoporthoz azokon a platformokon, amelyeket a leginkább használnak és kedvelnek"

– fogalmazott Szayly József, a DUE Médiacsoport vezetője.

„A program gazdaságilag is fenntartható, jellege pedig lehetővé teszi, hogy a partnerek, támogatók a tudásszint felmérésén túl attitűdökre, prioritásokra, tendenciákra is rálátást kapjanak. A partnerek a tesztek során szerzett tapasztalatokat fel tudják használni saját projektjeik megvalósításához, fejlesztéséhez. Ezen túl hasznos a szponzornak az is, hogy együttműködésünk TCR kampányban kap nyilvánosságot”

– tette hozzá Szayly József.

A program következő célja az 500 ezer kitöltő elérése, valamint újabb fontos témák felvetése.

 

kiemelt kép: DUE Médiacsoport