22_03_29_erdmost_nincskep

Vágányépítés: intézkedések a zaj és por ellen

22_03_29_erdmost_nincskep

Vágányépítés: intézkedések a zaj és por ellen

Elindultak a pusztaszabolcsi és székesfehérvári vasútvonalakat összekötő vágány építésének előkészítési munkálatai. A lakók a zajra és porra panaszkodnak, az önkormányzat közvetítésével a kivitelező igyekszik megoldást találni a problémákra.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

A beruházásnak köszönhetően a 30-as és a 40-es vasútvonal között összeköttetés jön létre, így, ha baleset, felsővezetékszakadás vagy bármilyen egyéb ok miatt fennakadás történik, a vonatokat ezentúl le lehet majd terelni a 30a vonalra, hogy ne álljon meg teljesen a vasútforgalom – tudtuk meg Dr. Bács István alpolgármestertől a beruházás kapcsán.

Jelenleg az összekötő vágány kiépítésének előkészítő munkálatai zajlanak, melynek kapcsán megkerestük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-t, hogy milyen intézkedéseket tesznek az érintett lakók nyugalmának megőrzése érdekében. Az érintettek pedig leginkább a Hírnök és a Gyakornok utcában élők, az anyagok szállítása ugyanis ezeken az utakon történik – tudtuk meg Kiss Boglárkától, a NIF Zrt. szóvivőjétől.

– Június közepén tartottunk egy egyeztetést a Hírnök utca lakosaival, az ő észrevételeiket figyelembe véve különböző beavatkozásokat eszközöltünk. A vállalkozó vállalta azt, hogy az út alatti rossz vízvezetékek – ahogy az útburkolat megerősítését elvégezte – karbantartásáról is gondoskodik, hiszen teherautók használják ezt az utat. Az érintett lakókkal abban is megállapodtak, hogy a gépjárművek haladási sebességét 5 km/órára fogják csökkenteni, pontosan azért, hogy a nyári időszakban a szálló por mértéke minél kisebb legyen. Illetve mindig alkalmazunk locsolókocsikat is egy-egy beruházásnál, itt most fokozottan figyelnek arra, hogy ezekben a meleg, száraz napokban a locsolókocsi gyakrabban és folyamatosan járjon ezzel is minimalizálva a porszennyezést. Azért, hogy a lakók minél inkább komfortosabban érezzék magukat, a munkakezdés reggel 6 óra előtt nem megengedett a gépjárművek számára – emelte ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője.

Kérdésünkre Kiss Boglárka hozzátette, hogy 23 ingatlan bontása is zajlik jelenleg, illetve megtörtént a teherautók útvonalán álló ingatlanok előzetes állapotfelmérése, hogy a kivitelezésből adódó károkat – indokolt esetben – később helyreállítsák.

– A fejlesztés a pályalétesítményeket – a vágányhálózatot, a felsővezetékrendszer cseréjét, illetve a biztosítóberendezéseket – is érinti az összekötő vágány kiépítésénél – tette hozzá a szóvivő.

A munkálatok miatt az elmúlt hetekben lakossági panaszok is érkeztek a nagy mennyiségű por és a zajos munkavégzés miatt. Dr. Bács István alpolgármester, az érintett választókörzet képviselője több ízben kiment a helyszínre az önkormányzat munkatársaival, hogy megvizsgálja a körülményeket.

– Az első panaszok három héttel ezelőtt érkeztek az Eszperantó térről, illetve a Hírnök utcai építkezéssel kapcsolatban, itt nemcsak a vasútépítéshez szükséges töltést építik, hanem több korábbi lakóházat bontanak el, ezért ez nagy porral és zajjal jár. A panaszok jelentős része a teherautók sebességére vonatkozott, valamint a sebesség okán keletkező porra. Tudni kell, hogy a Hírnök utcát a kivitelező aszfaltos állapotban fogja visszaadni a beruházás befejezését követően. Ezeket a három héttel ezelőtti panaszokat sikerült rendeznünk, mi is felvettük a kapcsolatot a NIF Zrt-vel, ők valóban elkezdték kalcium-kloriddal locsolni az utat, a porzás mérséklődött, valamint a teherautók is érezhetően lassabban mennek. Kollégáimmal én is többször kimentem az Eszperantó térre, nagy anomáliákat nem tapasztaltunk – emelte ki az alpolgármester. Hozzátette, hogy újabb panaszok érkeztek két héttel ezelőtt, akkor a Hivatalnok utca területéről, ugyanis az Esküdt utcai átjárónál elkezdték a töltés körüli munkákat, ami szintén nagy porral járt. Mint mondta, itt is megvizsgálták a körülményeket és a kivitelező valóban több locsolóautóval igyekszik enyhíteni a szálló por okozta kellemetlenségeket.

– Most hétvégén a korai munkakezdés kapcsán érkeztek be újabb panaszok. Egy kiemelt állami beruházásról van szó, az önkormányzatnak semmilyen hatásköre nincs ebben. A kivitelezőnek pedig írásos engedélye van a szakhatóságoktól, hogy vasárnap reggel 6 órától is folytathat munkát. Ez jogos felháborodást okozott a környéken élőkben. Nem tudom azonban, mennyire lesz az önkormányzatnak ebben a kérdésben bármilyen hatósági jogköre, hiszen egy fölöttünk álló szervezet adta ki az engedélyt a hétvégi munkavégzésre – emelte ki Bács István, aki azt is hozzátette, hogy a kivitelezővel folyamatosan egyeztetnek és előreláthatólag egy hónapon belül befejeződhetnek az előkészítő munkák és megkezdődhet az összekötő vágány építése. A teljes beruházás befejezése jelen állapot szerint 2020 második felében várható.
 

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email