Állunk a zuhany alatt, sárgás víz csörgedezik a csapból. Locsolnánk, de alig van víznyomás.
A rendkívüli időjárási körülmények hazánkban is egyre markánsabban jelennek meg, különösen nyaranta. Az alábbiakban röviden összefoglaljuk azokat a tudnivalókat, amelyek a leggyakoribb hibajelenségekkel kapcsolatosak.
Nem folyik víz a csapból! Mit tegyek?
A jelenség leggyakoribb oka a csőtörés, de áramszünet vagy a szivattyú meghibásodása is okozhatja. Amennyiben ilyet tapasztal, haladéktalanul jelentse az ÉTV éjjel-nappal hívható hibabejelentő vonalán, hogy haladéktalanul megkezdhessék a javítást!
Erősen lecsökkent a víznyomás, épp csak csordogál a víz a csapból. Ez normális?
Kánikulában a jelentősen megnövekedett vízfelhasználás miatt gyakran előforduló jelenség a víznyomás csökkenése. Az idén nyáron jellemző, rendkívüli kánikulai időjárási körülmények között az Érd és Térsége Víziközmű Kft. az összes ivóvíztermelő vízbázisát, egyéb technikai berendezéseit maximális kapacitással működteti. Hogy ne legyen probléma, kérik a lakosságot, hogy a locsolást, az auhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpgata öntözőrendszerek működtetését és a házi úszómedencék töltését, vagyis a nem létfontosságú vízfelhasználást a kánikula időtartamára szüneteltessék, illetve az éjszakai órákra időzítsék!
Nincs kánikula, mégis csökkent a víznyomás.
A jelenség oka hálózati meghibásodás, például csőtörés is lehet, vagyis nem feltétlenül kapcsolódik évszakhoz. A nyomáscsökkenési probléma éjjel-nappal bejelenthető a társaság hibabejelentő vonalain. Kivizsgálják a nyomáscsökkenés okát, elvégzik a megfelelő vizsgálatokat, és szükség szerint a helyszíni nyomásmérést is a gyors elhárítás érdekében.
Honnan tudhahttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpg, hogy nem karbantartás miatt csökkent a nyomás?
Nyomáscsökkenést, átmeneti vízhiányt a tervezett karbantartások, építések során is tapasztalhatunk, ám ezekről minden esetben előre tájékoztatják fogyasztóinkat a társaság honlapján. Egyes, a hálózat karbantartásához szükséges munkálatok miatt a víz zavarossá is válhat. Ilyenkor a víz ülepítés után fogyasztásra alkalmas. Érdemes ilyenkor a vízfelhasználással működő háztartási gépek, ipari műszaki eszközök üzemeltetésére fokozott figyelmet fordítani.
Miért folyik rozsdás víz a csapból?
Az elszíneződött, vas-oxidos víz a hálózaton történő karbantartási, építési munkák vagy csőtörések miatt jelenhet meg a hálózatban. A csövekben évtizedek alatt lerakódik a filmszerű, lebegő szerkezetben jelenlévő vas-oxid, mangán-oxid, majd a nyomáskilengések és a vízáramlás irányának megváltozása miatt leválik a vízvezeték belső faláról. Az előre ütemezett munkálatokról minden esetben előre tájékoztatják fogyasztóinkat, így lehetőségük van a munkálatok megkezdése előtt a szükségleteiknek megfelelő mennyiségű ivóvizet tartalékolni.
Írtam az ÉTV Kft. Facebook-oldalára, hogy nincs víz, de nem történt semmi!
Az ÉTV a Facebook-oldalán nem tud hibabejelentéseket fogadni. Ezt a felületet elsősorban tájékoztatási céllal nyitották meg: honlapjukon túl itt is közzéteszik az előre tervezett karbantartási munkák tervezett időpontját. Kérik, hogy a tapasztalt meghibásodásokat éjjel-nappal hívható hibabejelentő vonalaikon jelentsék.
Pontosan hol és hogyan jelentsem be, ha hibát tapasztalok?
Telefonos hibabejelentő számaik éjjel-nappal hívhatók: (23) 365 921 vagy (23) 500 000
A hibabejelentéseket e-mailben is fogadják: hibabejelento@erdivizmuvek.hu
Az ÉTV kéri a lakosokat, hogy segítsék munkájukat a közterületi hibajelenségek jelentésével is. Amennyiben közterületeken hibás, például csöpögő vagy megrongált tűzcsapot látnak, vagy csőtörésre, csatornasérülésre, dugulásra utaló jeleket észlelnek (vízszivárgás, a burkolat beomlása, szennyvízkiöntés, szaghatás), jelezzék a fenti telefonszámokon.