A DUE Médiacsoport online tesztjei fontos visszajelzést adnak arról, hogy a mai fiatalok hogyan gondolkodnak, mit szeretnek csinálni, milyen tudás birtokában vannak. A csoport ezért a 14-20 éves korosztályt célozta meg, akik pénzügyi, agrár, filmes és bűnmegelőzési kérdésekben adhattak számot tudásukról, emellett felmérték KRESZ-ismereteiket, illetve a rendszerváltás eseményeit, továbbá háromszor az intelligencia szintjüket is megmérhették.
„Az 1995 és 2010 között született fiatalok a nagybetűs élet előtt állnak, hamarosan a munkaerőpiacra lépnek, vagy már most is dolgoznak, építik a gazdaságot, befolyásolják Magyarország működését és alakítják annak jövőjét”
– olvasható a DUE Médiacsoport közleményében, amely rámutat, az eredmények sokat segítenek abban, hogy átfogó képet kapjunk a mai Z-generációról.
300 ezer egyéni kitöltés után érdekes kép bontakozik ki a fiatalokról.
- 93 százalékuk használ okostelefont az utóbbi tesztek kitöltési adatai alapján
- 97 százalék tudta, hogy szexuális tartalmú képet netes felületre feltölteni veszélyes lehet, mert az ember könnyen elveszítheti a kontrollt a kép további sorsa felett
- 87 százalék pontosan megjelölte, hogy mi az a clickbait (szenzációhajhász, kattintásvadász internetes tartalom), azonban a mém megnevezésével kapcsolatban már messze nem voltak ennyire magabiztosak.
- Kimondottan jók a pénzügyi elméleti kérdésekben, tudják, hogy mi az az infláció és az ÁFA, ismerik a diákhitelt és annak működését. A gyakorlati, praktikus dolgokban is tájékozottak, például tisztában vannak a protokollal abban az esetben, ha elvesztik, vagy ellopják a bankkártyájukat.
- Rosszul teljesítettek azonban a fiatalok az általános biztosítások kérdéskörében
- Kimondottan tájékozatlannak mutatkoztak a fiatalok egyes bűnmegelőzési kérdésekben, azt, hogy ki számít bűnsegédnek, mindössze 18 százalék fogalmazta meg helyesen, de az újtípusú pszichoaktív drogokkal kapcsolatos szabályozással, büntethetőséggel sincs tisztában a többség.
- A korábbi generációk filmjei, zenéi egyáltalán nem ismeretlenek a fiatalok előtt, 98 százalék ismeri a Tankcsapdát, 79 százalék Lugosi Bélát Dracula szerepével azonosította és 78 százalék azt is tudta, hogy a Vukot Fekete István írta, de a Macskafogó és a Körhinta című filmek is népszerűnek mutatkoznak.
„Ez a korosztály hagyományos módszerekkel nehezen megszólítható és aktivizálható. Éppen ezért innovatív és kreatív formában juttatjuk el a teszteket a célcsoporthoz azokon a platformokon, amelyeket a leginkább használnak és kedvelnek”
– fogalmazott Szayly József, a DUE Médiacsoport vezetője.
„A program gazdaságilag is fenntartható, jellege pedig lehetővé teszi, hogy a partnerek, támogatók a tudásszint felmérésén túl attitűdökre, prioritásokra, tendenciákra is rálátást kapjanak. A partnerek a tesztek során szerzett tapasztalatokat fel tudják használni saját projektjeik megvalósításához, fejlesztéséhez. Ezen túl hasznos a szponzornak az is, hogy együttműködésünk TCR kampányban kap nyilvánosságot”
– tette hozzá Szayly József.
A program következő célja az 500 ezer kitöltő elérése, valamint újabb fontos témák felvetése.