22_03_29_erdmost_nincskep

Tényleg szakadéknyi a különbség a generációk között?

22_03_29_erdmost_nincskep

Tényleg szakadéknyi a különbség a generációk között?

Miként gondolkodik a jövőt közvetlenül befolyásoló Z-generáció, milyen tudással rendelkezik, mik a kedvenc filmjei, zenéi, kommunikációs eszközei? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ a DUE Médiacsoport online edukatív tesztje, a Nagy Diákteszt, melyet több mint 300 ezren töltöttek ki

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

A DUE Médiacsoport online tesztjei fontos visszajelzést adnak arról, hogy a mai fiatalok hogyan gondolkodnak, mit szeretnek csinálni, milyen tudás birtokában vannak. A csoport ezért a 14-20 éves korosztályt célozta meg, akik pénzügyi, agrár, filmes és bűnmegelőzési kérdésekben adhattak számot tudásukról, emellett felmérték KRESZ-ismereteiket, illetve a rendszerváltás eseményeit, továbbá háromszor az intelligencia szintjüket is megmérhették.

„Az 1995 és 2010 között született fiatalok a nagybetűs élet előtt állnak, hamarosan a munkaerőpiacra lépnek, vagy már most is dolgoznak, építik a gazdaságot, befolyásolják Magyarország működését és alakítják annak jövőjét”

– olvasható a DUE Médiacsoport közleményében, amely rámutat, az eredmények sokat segítenek abban, hogy átfogó képet kapjunk a mai Z-generációról.

300 ezer egyéni kitöltés után érdekes kép bontakozik ki a fiatalokról.

  • 93 százalékuk használ okostelefont az utóbbi tesztek kitöltési adatai alapján
  • 97 százalék tudta, hogy szexuális tartalmú képet netes felületre feltölteni veszélyes lehet, mert az ember könnyen elveszítheti a kontrollt a kép további sorsa felett
  • 87 százalék pontosan megjelölte, hogy mi az a clickbait (szenzációhajhász, kattintásvadász internetes tartalom), azonban a mém megnevezésével kapcsolatban már messze nem voltak ennyire magabiztosak.
  • Kimondottan jók a pénzügyi elméleti kérdésekben, tudják, hogy mi az az infláció és az ÁFA, ismerik a diákhitelt és annak működését. A gyakorlati, praktikus dolgokban is tájékozottak, például tisztában vannak a protokollal abban az esetben, ha elvesztik, vagy ellopják a bankkártyájukat.
  • Rosszul teljesítettek azonban a fiatalok az általános biztosítások kérdéskörében
  • Kimondottan tájékozatlannak mutatkoztak a fiatalok egyes bűnmegelőzési kérdésekben, azt, hogy ki számít bűnsegédnek, mindössze 18 százalék fogalmazta meg helyesen, de az újtípusú pszichoaktív drogokkal kapcsolatos szabályozással, büntethetőséggel sincs tisztában a többség.
  • A korábbi generációk filmjei, zenéi egyáltalán nem ismeretlenek a fiatalok előtt, 98 százalék ismeri a Tankcsapdát, 79 százalék Lugosi Bélát Dracula szerepével azonosította és 78 százalék azt is tudta, hogy a Vukot Fekete István írta, de a Macskafogó és a Körhinta című filmek is népszerűnek mutatkoznak.

„Ez a korosztály hagyományos módszerekkel nehezen megszólítható és aktivizálható. Éppen ezért innovatív és kreatív formában juttatjuk el a teszteket a célcsoporthoz azokon a platformokon, amelyeket a leginkább használnak és kedvelnek”

– fogalmazott Szayly József, a DUE Médiacsoport vezetője.

„A program gazdaságilag is fenntartható, jellege pedig lehetővé teszi, hogy a partnerek, támogatók a tudásszint felmérésén túl attitűdökre, prioritásokra, tendenciákra is rálátást kapjanak. A partnerek a tesztek során szerzett tapasztalatokat fel tudják használni saját projektjeik megvalósításához, fejlesztéséhez. Ezen túl hasznos a szponzornak az is, hogy együttműködésünk TCR kampányban kap nyilvánosságot”

– tette hozzá Szayly József.

A program következő célja az 500 ezer kitöltő elérése, valamint újabb fontos témák felvetése.


 

További cikkeink

További cikkeink

Az Érdi Kincses Óvoda és Tagóvodái pályázatot hirdet köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében óvodai dajka
Az Érdi Kincses Óvoda és Tagóvodái pályázatot hirdet köznevelési foglalkoztatotti jogviszony keretében pedagógiai asszisztens

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email