kerekpar_strategia

Egy térségben két keréken

kerekpar_strategia

Egy térségben két keréken

A kerékpáros közlekedés fejlesztése érdekében fog össze Érd a környékbeli településekkel, valamint a főváros XI. és XII. kerületével.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Legyenek átjárhatók bringaháton is az Érd környéki települések – ezt az igény fogalmazta meg Érd, a  fővárosi XI. és a XXII. kerület, valamint Diósd, Biatorbágy, Martonvásár, Pusztazámor, Ráckeresztúr,  Sóskút, Százhalombatta, Tárnok és Törökbálint azon a megbeszélésen, amit a BKK és a Magyar Kerékpáros Klub képviselőinek részvételével tartottak Érden, szeptember 10-én.

A kezdeményezés az érdi kerékpározás ismert alakja, Csengeri Attila nevéhez fűződik. Az Összefogás Érdért frakció képviselője az ÉrdMostnak elmondta: nem milliárdos befektetésekről van szó (hiszen arra sem helyi, sem országos forrás nincs), hanem arról, hogy a már megépült bringautak ne a semmiből semmibe vezessenek, hanem kerüljenek összeköttetésbe egymással.

A fentiek közül több település már tett erőfeszítéseket, saját erőforrásait felhasználva, és ezeket tovább lehetne fejleszteni, bővíteni, ha a ezeket a településeket egységesen, egy régióként kezelnék. Közösen élhetnének a pályázati lehetőségekkel, támogathatnák egymást, a térség fejlesztését, közös célként meghatározva a kerékpáros turizmus bővítését – hangsúlyozta Csengeri Attila.

„Jó lenne, ha közösen felrajzolnánk egy térképet, ami azt ábrázolná, hogyan juthatunk el mondjuk a XI. kerületből Velencére, biztonságos módon. A közös cél meghatározásával a mostanáig semmiből semmibe vezető helyi kerékpárutak előbb-utóbb összeköttetésbe kerülhetnek”

– mondta Csengeri Attila.

Csengeri Attila

Hogy ez hogyan valósítható meg?  A már meglévő utak felhasználásával, kitáblázásokkal, kisebb fejlesztésekkel, no meg a kerékpározás népszerűsítésével. Bár első hallásra különösnek tűnhet, patakpartokon is kialakíthatnak kerékpárutakat, kis ráfordítással. Ráckeresztúr–Martonvásár vonalában ott a Szent László-patak, Százhalombatta–Érd–Tárnok vonalában a Benta, Érden pedig a Sulák mentén is létrejöhetne egy kerékpárút.

Nem kifejezetten aszfaltozott bringaútról van szó, hiszen az milliárdokba kerül, de egyszerű beruházásokkal is megoldható, hogy egy patakparton bringázni lehessen, és a települések összeköttetésbe kerüljenek – emelte ki a képviselő, hozzátéve: ha pedig uniós lehetőségek nyílnak e területen, azt a már kialakított irányok, elképzelések mentén tudnák kihasználni.

„Ez most a bemutatkozó, és a szándékot lefektető találkozó volt, amelyen a települések kinyilatkoztatták, hogy a térségnek szüksége van a kerékpáros fejlesztésekre, és hogy ezért rövid távon képesek vagyunk tenni is. Novemberben újabb megbeszélést tartunk, addigra a települések összeállítják, milyen nyomvonalat javasolnának, és azt is, hogy milyen nyitott beruházások vannak.

Ha terveinket megvalósítjuk, akár Budapest és a Velencei-tó között, akár a Duna mentén, vagy a Budapest-Balaton bringaútra rákötve el tudunk jutni egyik településről a másikba, alternatív útvonalakon” – hangsúlyozta Csengeri Attila, hozzátéve: reméli, hogy a jövőben ezt akár közösségi kerékpárral is megtehetjük.

Attilát az őszi ÉrdKörbéről is kérdeztük, amit szeptember 21-én rendeznek, 10 és 13 óra között. A városkerülés a főtérről indul, és idén lesz egy különleges állomása is – de erről majd később, ez ugyanis még szervezés alatt áll. Annyi biztos: igazi meglepetést tartogatnak minden bringázást kedvelő érdi számára a szervezők.

Részletekkel és pontos programmal később jövünk, addig is érdemes nézegetni az ÉrdKörbe oldalát, és minél többet kerékpározni ebben a kellemes koraőszi időben.

Fotó: Nagy Balázs

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email