Tudjuk, milyen nehéz bejutni az állami egészségügyben egy-egy szakrendelésre. És azt is tapasztalhattuk, milyen bosszantó, ha sorszámhúzásnál közlik a betegirányításon, hogy az adott orvos sajnos ma mégsem rendel, előre nem látható ok, betegség miatt.
Ezt a helyzetet nemcsak a betegek, hanem érhető módon az orvosok is szeretnék elkerülni, és időben tájékoztatni a betegeket arról, hogy ne induljanak el a rendelésre.
Ezt a legegyszerűbben és a leghatékonyabban egy kör-email megírásával tehetik meg, hiszen ez jó eséllyel eljut a címzetthez, míg a honlapon közölt információkat nem biztos, hogy látja minden érintett páciens.
Így gondolkozik a Dr. Romics László Egészségügyi Intézmény vezetése is. Az e-mailes elérhetőség rendkívül fontos lenne akkor, ha valami miatt gyorsan sok beteget kell bizonyíthatóan elérniük.
Csakhogy a romicsos páciensek kevesebb mint 30 százalékánál van megadva az e-mail elérhetőség, ezért aztán a szakrendelő egyik munkatársa július eleje óta telefonon hívja a betegeket, és kéri el tőlük az e-mail címüket, hogy ezzel az adattal kiegészítse az adatbázisukat.
Arra viszont nem gondoltak – derül ki a szakrendelő főigazgatója által posztolt bejegyzésből –, hogy a sajnos igencsak elterjedt adathalászat és az ezzel kapcsolatos gyakori figyelmeztetések miatt sokan gyanakvással fogadják hívásukat.
Az óvatosság persze nem árt. Fontos tudni, hogy a Romics kollégái csak a hiányzó e-mail címeket gyűjthetik be. Ha egyéb személyes adatot kérnek, érdemes azonnal megszakítani a vonalat, mert valóban adathalászatról lehet szó – tanácsolja Bárány Zsolt főigazgató.