dap_program_borito

Tudta, hogy január 16-án megszűnik az Ügyfélkapu?

dap_program_borito

Tudta, hogy január 16-án megszűnik az Ügyfélkapu?

Nyilván sokan hallottak róla, de mivel közeleg a dátum, ezért érdemes hangsúlyozni, hogy mit jelent, illetve mivel jár ez a változás.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Már hónapok, sőt évek óta tudni lehet, hogy a magyar kormány szeretné megreformálni az állami és kormányzati szolgáltatások internetes ügyintézését. A parlament még 2022 decemberében fogadta el az úgynevezett Digitális Állampolgárság Programot, melynek célja az állampolgárok életének megkönnyítése, írják a DÁP honlapján.

„Olyan egységes és kiváló felhasználói élményt nyújtó digitális környezetet teremtünk, amely leegyszerűsíti az állampolgárok és a kormányzat különböző szervei közötti kommunikációt. Olyan szolgáltatásokat alakítunk ki, amelyek teljes mértékben az állampolgárok igényein és elvárásain alapulnak. Digitális állampolgárként a jövőben a szolgáltatások igazodnak hozzád, és végre nem neked kell igazodnod az ügyintézéshez” – olvashatjuk az oldalon.

Mindez a gyakorlatban számos változást jelent, de ezek közül a legfőbb, és legtöbb embert érintő, hogy 2025. január 16-án megszűnik az eddig ismert Ügyfélkapu, amely felhasználónév és jelszó segítségével biztosított hozzáférést például az egészségügyi, adóügyi, vagy épp az okmányainkkal és gépjárművekkel kapcsolatos szolgáltatásokhoz.

Ha továbbra is elektronikusan, online akarjuk ezeket az ügyeket intézni, akkor két alternatíva áll majd a rendelkezésünkre.

Az egyik az Ügyfélkapu+ nevű szolgáltatás. Ez egy, az Ügyfélkapuhoz hasonló, viszont kétfaktoros hitelesítést alkalmazó rendszer, ami az eddigi felhasználónév és jelszó mellett egy további biztonsági elemet igényel, például egy hitelesítő alkalmazás által generált kódot.

A másik lehetőség pedig a Digitális Állampolgár (DÁP) mobilalkalmazás letöltése és használata, amit az App Store-ból és a Google Play Áruházból lehet beszerezni.

Az Ügyfélkapu+, és a DÁP alkalmazás használatához szükséges tudnivalókat megtaláljuk az ugyfelkapu.gov.hu oldalon, de például az Economx nevű portál lépésről-lépésre is összeszedte, hogy mi a teendő.

Érdemes tudni azt is, hogy 2025. január 16-tól az olyan kevésbé elterjedt megoldások, mint az elektronikus személyi igazolvány, a telefonos azonosítás és az arcképes azonosítás sem lesz használható arra, hogy belépjünk az említett ügyintéző felületekre.

Ugyanakkor, aki sem eddig, sem pedig ezután nem szeretné használni a webes ügyintézést, annak a kormányablakokban a jövőben is rendelkezésére áll majd a személyes, hivatali ügyintézés lehetősége.

Címlap és belső képek: ÉrdMost/Gárdos Attila

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email