zsufolt_vonat_borito_2

Ilyen a reggeli heringparti az érdi vasútvonalon

zsufolt_vonat_borito_2

Ilyen a reggeli heringparti az érdi vasútvonalon

Nem könnyű vasúton bejutni a fővárosba, egy talpalatnyi helyért is komoly harcok alakulnak ki.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Az elővárosi vonatokon folyamatosak a késések, a járatkimaradások és a zsúfoltság – derül ki a 24.hu legutóbbi videójából, amit a minap tettek közzé.

Mivel a probléma különösen a reggeli órákban hangsúlyos, ezért a szerkesztők ebben az idősávban nézték meg, hogy igazak-e a hírek. Helyszínként pedig a Székesfehérvár és Budapest közötti szakaszt választották, azon belül is a tárnoki állomáson faggatták az utazóközönséget.

 

Mint arról a megkérdezettek beszámoltak, a reggel 6 és 8 óra közötti időszakban „tömegnyomor” és „heringparti” van a járatokon. Elmondásuk szerint sokszor már Tárnokon alig lehet a vonatra feljutni, nemhogy Érden, ami különösen érvényes akkor, amikor csak egyetlen kocsiból álló szerelvény érkezik az állomásra.

De akkor se könnyű, ha fel is préseli magát az ember, hiszen nincs levegő és lehetetlen ülőhelyet találni.

„Ha nem férek fel, akkor majd fél óra múlva megyek. És akkor elkések”

– válaszolta beletörődve az egyik utas.

Volt olyan eset is, hogy maga a kalauz sem tudott felszállni, annyira megtelt a szerelvény. Aki ilyen esetben persze azonnal szól, hogy addig úgysem tudnak továbbmenni, amíg ő lent van, szóval az embereknek még jobban össze kell húzniuk magukat.

Valaki úgy fogalmazott, röhej, hogy egy olyan vonat, ami a szomszédos – egyébként alig néhány kilométernyire lévő – Martonvásárról indul, az 15-20 percet késik.

Állítólag előfordult, hogy az említett reggeli járatokon maguk a kalauzok javasolták az utazóknak, hogy írjanak a MÁV-nak a problémákról, hátha történik valami. Mint a riportból kiderül, volt is, aki élt a lehetőséggel, választ viszont már nem kapott.

Nem úgy a szerkesztők, akik szintén érdeklődtek az ügyben. Ők egy közleményt kaptak a vasúttársaságtól, amiben azt írták, hogy műszaki okok és vadgázolás miatt előfordul, hogy nem tudják azt a szerelvényszámot biztosítani, amit kellene, vagy, ami indokolt lenne. Így az utasok valóban kevesebb ülőhellyel számolhatnak.

Egyúttal hozzáfűzték, hogy a Budapest – Székesfehérvár elővárosi vonal Érd alsó – Kelenföld közti szakaszán a reggeli csúcsidőszakban 10 percenként közlekednek személyvonatok.

Végezetül megjegyezték, hogy a kellemetlenségekért az utasok elnézését kérik.

A közösségi közlekedés ügyével egyébként az ÉrdMost is többször foglalkozott. A témáról ITT ÍRTUNK bővebben, de arról is beszámoltunk, hogy hétfőn megszületett a megállapodás a budapesti és az agglomerációs közösségi közlekedés viszonyának rendezéséről.

Ez pedig azt jelenti, hogy március 1-től a Pest megyére váltott havi bérletet, illetve a havi országbérletet a BKK járatain is elfogadják. Így azoknak, akik az agglomerációból járnak a fővárosba, gyakorlatilag feleződnek az utazási költségeik. Ez pedig ösztönző lehet sokak számára, hogy az eddigi autós közlekedést a közösségi közlekedésre cseréljék.

A kérdés már csak az, hogy a reggeli zsúfoltságot, hogyan tudja majd kezelni a MÁV az érintett vonalon, pláne úgy, hogy márciustól várhatóan az eddiginél is többen szállnának vonatra az agglomerációban.

Fotó: Freepik AI, ÉrdMost archív

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email