„Saját háza előtt már megoldotta a forgalomcsillapítást az érdi polgármester”, ezzel a címmel egy nemrég publikált cikkben próbált fogást találni Csőzik Lászlón a kormánypárti Magyar Nemzet.
Nemcsak a kormánypárti lap, a helyi ellenzék is napok óta támadja a virágládák kihelyezését a közösségi médiában. A Nemzet-cikk és a helyi híresztelések kapcsán többen megkerestek bennünket, hogy öntsünk tiszta vizet a pohárba, mi az igazság ebből.
Az igazság az, hogy a májusi közgyűlésen a napokban a saját kertjét díjazó fideszes Antunovits Antal, az 1. kerület, vagyis a szóban forgó Ófalu képviselője sürgette a forgalomcsillapítást többek között a Külső-Római utcában.
Idézzük a jegyzőkönyv 201-202. oldalát, ami a fideszes képviselő és a polgármester beszélgetését rögzíti:
„Antunovits: A gyorshajtás ellen is kellene tenni valamit az Alsó utca, Felső utca, Teréz utca, Külső-Római, Fő utcán, illetve a pincéktől lefele a Mély úton, a Római út és Mecset utcában.
Csőzik: A száguldozás mindenhol van, az egész városból jönnek a panaszok. Most talán 5-6 utcában végzik a forgalomtechnikáját a forgalomcsillapításnak. Ófaluban a Külső-Római utat azért tettem bele, mert az utca aláírásgyűjtésbe kezdett, nem azért, mert ott lakom, virágládák lesznek.”
Durva csúsztatás tehát a Magyar Nemzet cikke, hiszen a polgármester egyértelműen jelezte, miért került a Külső-Római út a forgalomcsillapítást igénylő utcák sorába. Azért, mert a Külső-Római úton élők már 2021-ben jelezték, hogy szeretnének valamilyen forgalomcsillapító megoldást, és később számos aláírást tartalmazó petíciót nyújtottak be azért, hogy ez megtörténjen.
De nemcsak Antunovits sürgette azt májusban, amit most a helyi ellenzék napok óta támad. Már a korábbi polgármester, T. Mészáros András idején – 2012-ben – felmerült, hogy lépni kéne a gyorshajtókkal szemben a Külső-Rómain. A 11 évvel ezelőtt készült városi útkoncepció 23. oldalán a következő olvasható: „az érdi piacot kiszolgáló Széles utcát meghosszabbították a Külső-Római útig.
Az így létrejött csomópont viszont forgalombiztonsági szempontból nem megfelelő. Hiába van ugyan főútvonalként kitáblázva a Széles út – Külső-Római út M6 felé vezető ága, a csomópont geometriája viszont nem ezt sugallja. Az autósok egy része nagy sebességgel közlekedik a Külső-Római úton, ami a Széles utcáról kihajtókra jelent fokozott veszélyt.”
Nemrég egyébként az Érdmost összegyűjtötte, hol és milyen eszközökkel sikerült a sebességet csillapítani az utóbbi négy évben Érd főbb és mellékútjain.