gaz_jpg_pixabay_960_720

Így igényelhetik az érdiek a földgáz kedvezményt

gaz_jpg_pixabay_960_720

Így igényelhetik az érdiek a földgáz kedvezményt

Figyelem: 7 pontban megmutatjuk a leggyakrabban feltett kérdésekre a válaszokat.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Az érdi önkormányzathoz egyetlen hét alatt több mint ezer kérelem érkezett az rezsicsökkentett gázár igénybevételét biztosító hatósági bizonyítvány kiadását kérve. Több száz telefonhívást fogadtak az ügyintézők, miközben sokan személyesen érdeklődtek a részletek miatt. Mutatjuk a leggyakoribb kérdéseket, és a rá adott válaszokat, hogy ezzel is segítsük a tájékozódást!

1. Miért kell hatósági bizonyítványt kérni?

Augusztus 1-től a kormány döntése értelmében a lakosság már nem kapja korlátlan mértékben rezsicsökkentett áron a gázt és a villanyt. A villamosenergia sávhatára 210 kW havonta, gáznál pedig 144 köbméter, az e fölötti fogyasztásnál már nincs limitált ár, ez pedig sok családnál jelentős költségnövekedéssel jár.

Ez különösen azoknak a közösségeknek, családoknak, személyeknek okozhat komoly nehézségeket, akik többgenerációs nagy házban, ikerházban, osztatlan közös tulajdonú ingatlanban – azaz NEM társasházban, lakásszövetkezetben – élnek, ahol minimum kettő, legfeljebb négy önálló lakóegység található, de csak egy közös gázóra van.

Ám számukra is van egy kiskapu, aminek egyetlen feltétele van: kérvényezniük kell Érd jegyzőjétől az önálló lakóegységek létét alátámasztó hatósági bizonyítványt. Amit pozitív válasz esetén el kell küldeniük az állami MVM Nextnek. A gázszolgáltató ezt követően a nyilatkozat benyújtását követő hónap elsejétől biztosíthatja a rezsicsökkentett árat lakóegységenként.

 

2. Hol található a kérelem beadásához szükséges nyomtatvány?

Itt található, innen tölthető le.

3. Ki kérheti a hatósági bizonyítvány kiadását?

A jogosultságról itt olvashat részletesebben.

Nagyon fontos! A kérelmező, a nyomtatvány kitöltője, aláírója az legyen, aki a gázszolgáltatóval szerződésben áll.

4. Hogyan lehet kérvényezni?

Személyesen az érdi főtéren található Polgárok Házában (2030 Érd, Alsó utca 1.) vagy a Polgármesteri Hivatal Budai útról nyíló főépítészi irodájában.

Elektronikusan ÜGYFÉLKAPUN keresztül, ám ebben az esetben mindenképpen CSATOLJÁK a kitöltött kérelmet.

Az ügyfélkapus feltöltést és az elküldést csakis a kérvényező intézheti. Többször előfordult az elmúlt napokban, hogy ügyfélkapuval nem rendelkező kérvényezők megkérték ügyfélkapuval rendelkező rokonaikat, hogy küldjék be helyettük. Ez helytelen! Nem tudják elfogadni, nem szabályos!

Ne felejtsék el a nyomtatványon olvasható módon feltüntetni az e-mail címüket!

E-mailben, a foldgazbizonyitvany@erd.hu címre csak akkor lehet elküldeni a kérelmet, ha az AVDH-s aláírással van ellátva. Az elektronikus aláírás megszerzését itt lehet elindítani: https://magyarorszag.hu/avdh

NEM LEHET egy kockás papírra, kézzel írt kérelemmel kérni a hatósági bizonyítványt. Le kell (innen) tölteni a nyomtatványt, elektronikusan vagy kézzel ki kell tölteni, és a fent leírt módon beküldeni Érd önkormányzatának. Ha valakinek nincs lehetősége letölteni, nyomtatni, fáradjon be a Polgármesteri Hivatalba a fenti címekre, munkatársaink segítenek.

5. „Nem tudom eldönteni, jogosult vagyok-e, kijönnének felmérni?”

Érden nincs helyszíni szemle. Mivel rendkívül szűk, 8 napos határidőt írtak elő, az ügyintézők az időt rabló helyszíni szemlét mellőzve jóhiszeműen, a lehető leghamarabb KIADJÁK az igazolást mindenkinek, aki azt az előírásoknak megfelelően kérelmezi.

6. Mit kell csatolni a kitöltött nyomtatványon felül?

Semmit. A kérelem mellé NEM kérünk:

  • se tulajdoni lapot,
  • se használatbavételi engedélyt,
  • se alaprajzot, térképet.

Ugyanis bízunk abban, hogy a hozzánk forduló polgárok tisztességesen járnak el, továbbá a nyomtatványt a büntetőjogi és kártérítési felelősségük tudatában töltik ki a kért valós adatokkal, majd írják alá, hitelesítik a személyes ügyfélkapujukkal, elektronikus aláírásukkal.

7. Mi a teendő a bizonyítvány megszerzése után?

A jegyző által kiadott hatósági bizonyítványt a polgároknak el kell küldeniük a Kormány felügyelete alatt álló, állami MVM Next gázszolgáltatónak, amely a nyilatkozat benyújtását követő hónap elsejétől biztosíthatja a rezsicsökkentett árat lakóegységenként.

Erről további részleteket itt találnak.

Fontos! Az elektronikus aláírással ellátott kérelmet/bizonyítványt csak elektronikusan lehet leadni az MVM Nextnél, személyesen nem!

Figyeljenek ezekre a részletekre, mert az eljárás eredményessége múlhat rajtuk!

Fotók: Pixabay

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email