traffic-jam-688566_960_720

Javul a helyzet a Bem tér környékén, megszűnhetnek a dugók

traffic-jam-688566_960_720

Javul a helyzet a Bem tér környékén, megszűnhetnek a dugók

Reggelenként a Törökbálinti úton hosszabb ideig lesz zöld a lámpa a Budapest felé haladóknak, és finomhangolhatják a Bem téri jelzőlámpákat is.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

„A lámpáknak senki sem szólt, hogy új suli van” – így reagált a Facebookon az ÉrdMost egyik olvasója, miután hétfőn közzétettük cikkünket a Bem tér környékén tapasztalt dugóról. De az új iskolabusz körüli anomáliáról is írtunk, ami húszperces késéssel tudta csak a Fenyves-Parkváros Köznevelési Centrumba szállítani a gyerekeket a hatalmas forgalom miatt.

Bem tér, te csodás…

A környéken élők nem rejtették véka alá a véleményüket: többen a lámpabeállítást okolták, mondván: háromszáz méteren három lámpa is rosszul van beállítva. Mások a Felsővölgyi úti építkezést emlegették, szerintük amiatt lassul le teljesen a forgalom („Várjam meg, amíg kirúgnak a munkahelyemről? A legkisebb késésem 50 perc volt, a legnagyobb 1 óra! Nem kérek olyan tanácsot, hogy menjek másfelé! Busszal járok. Ha a buszt eltérítem, akkor megszűnik a problémám, amíg leülöm azt a keveset, amit kapok érte.”) Más megjegyezte: „10 perces út lenne Törökbálint… most 35-40.”

Egy olvasónk így foglalta össze a gondokat: „Lassan többet állok a dugóban a Daróci utcától az M7-es felhajtóig, mint Budapesten. Ráadásul elképesztő forgalom volt reggel a kis utcánkban, mert mindenki minden irányban próbál kerülni és türelmetlenül gyorshajtanak. A Bem téren a körforgalmat néha már kétsávosan használják, a lámpák beállítását (és számát) sem értem. A felhajtóra felmenni, kisorolni életveszélyes, tele teherautókkal, kamionokkal, akik nem készülnek fel arra, hogy érdi kihajtó sáv következik, túl közel van az M0-ás csomópont, nincs sebességkorlátozás. Hazajutni sem egyszerű, a leállósávba kell besorolni már, annyira torlódik a lámpák miatt a forgalom.”

Csőzik László: Enyhülhet a helyzet

„Enyhülhet – reményeim szerint rövidesen akár meg is szűnhet – az iskolakezdés óta igencsak aggasztóvá vált érdi dugóhelyzet a parkvárosi részen. Egyeztettem az ingázók budapesti bejutását részben fékező Törökbálinti úti építkezés kivitelezőjével, a Strabaggal, és a cég a reggeli időszakban már nem jelzőlámpákkal, hanem walky talky-s jelzőőrökkel kezeli a félpályás útlezárást.  A kora reggeli órákban kérésemre az érdi rendőrök is besegítenek majd. Az érdi rendőrkapitány úrtól, Nogula Tamástól azt kértem: kiemelten figyeljenek a Folyondár és Törökbálinti út kereszteződésére is, ahol szintén 15-20 percekre aszfalthoz szögezve áll a forgalom” – írja közleményében Csőzik László polgármester.

Ami a Törökbálinti úti félpályás útlezárást illeti: a cég munkatársai személyesen figyelik a forgalmat, és az M7-M0-ás irányba tartó autósok számára hosszabb ideig biztosítják a zöld utat. Eddig a jelzőlámpa ugyanannyi időt biztosított a ki- és a bemenő forgalomnak, holott reggelente a kimenő a nagyobb

– hangsúlyozza a városvezető, hozzátéve: ha az időjárás vagy más, előre nem látott tényező nem szól közbe, októberre megszűnhet a félpályás útlezárással járó jelzőlámpás forgalomirányítás.

Így folytatta: „Megkerestem a Bem téri lámpákat kezelő Közút szakembereit is, hogy lehetőleg úgy állítsák át a rendszert, hogy az felgyorsítsa a reggeli forgalmat, csökkentse a dugókat. Egyeztettünk a Volánnal is, hiszen a közlekedési társaság Bem teret érintő járatai a reggeli órákban 20-40 perceket késnek a dugók miatt. Ők is a Közút segítségét kérték az Iparos–Kádár–Aszfaltozó utcák kereszteződésében lévő jelzőlámpák fázisterveinek felülvizsgálatára. Bízom benne, hogy rövidesen ott is lesz pozitív változás” – teszi hozzá Csőzik László.

Mint mondta, a Törökbálinti úti 1,3 milliárd forintos útrekonstrukcióra és a körforgalomépítésre azért van szükség, hogy biztonságosabbá tegyék a két M7-es – az érdi Iparos úti, illetve a törökbálinti M0-ás – autópályafelható forgalmát, illetve elkerülendő a dugókat, növeljék a Törökbálinti–Felsővölgyi–Tetőfedő csomópont áteresztőképességét.

„Kisajátították” a Szendrői utcát?

Volt olyan hozzászóló, aki szerint az új iskolának, illetve a Felsővölgyi úti építkezésnek semmi köze a dugókhoz, ez „évek óta meglévő probléma. A rengeteg beköltöző, sok-sok autóval. Ennyi.” A Szovátai úton lakó olvasónk úgy látja:  „az iskola új helyszínre költözése miatt lényegesen megnőtt a Szovátai forgalma… A suli miatt most szerintem kétszer annyian jönnek erre. De a Szendrői utca segíthetne a helyzeten, csak pár ott lakó kisajátította magának az utcát…”. Sokan úgy vélik, a Szovátai úttal párhuzamos Szendrői utca egyirányúsítása „luxus” volt, hiszen ezt kerülőútnak használhatnák a közlekedők.

Menni a tömeggel

Persze, ha valaki nagyon akar, talál más menekülőutat, de aki busszal megy a Kávin tértől az Iparos utca felé, annak – mint valaki írja „45-60 percig tart, hogy elérje az M7-est”.

A közösségi közlekedés kiszámíthatatlanságára mások is panaszkodtak: „Ma reggel félórás késéssel ért oda a busz a Béla utcai megállóba, ezért a vonatot is lekéstem… Iskolások, dolgozók, toporogtunk negyven percet, hiszen mindenki előbb megy ki, hogy elérje.” És: „tegnap reggel a 736-os busz az Égerfa utcai megállóba 7:06 helyett 7:33-ra ért oda!”

Az iskolabusz menetrendjét illetően is érkeztek észrevételek: az egyik, hogy napközben nincs járat, így azok, akik nem kora reggelre járnak dolgozni, kénytelenek gyalogolni. A másik probléma, hogy a délutáni buszok indulási idejénél nem veszik figyelembe azt, hogy a gyerekek ebédelnek: „az óráknak 13:30-kor vagy 14:30-kor van vége. Utána mennek ebédelni. 36-kor leérnek az ebédlőbe, sorban állás, ebédelés, összepakolás, és rohanás a 14:00-ás és 15:00-ás buszhoz. Szegény gyerek az ebédből csak két falatot tud enni” – panaszolta az egyik szülő.

László Ferenc, a polgármesteri hivatal kommunikációs vezetője a menetrendet érintő megjegyzésekkel kapcsolatban elmondta: ezekkel a panaszokkal érdemes közvetlenül a Volánhoz fordulni.

„A Fenyves-Parkváros Köznevelési Centrumhoz, azaz a Teleki Sámuel Általános Iskolához közlekedő 738-as járat szeptember folyamán még próbajárat. Az önkormányzat és a Volán gyűjti a tapasztalatokat, ezek fényében készek a lehetőségek és a szakmai szempontok figyelembevételével alakítani mind a menetrenden, mind az útvonalon, mind pedig a megállók elhelyezésén. A menetrenddel kapcsolatos észrevételeket az info@volanbusz.hu-ra várja a közlekedési társaság, a levél tárgyához kérjük, írják be: „Érd, 738-as járat”. Az útvonallal és a megállókkal kapcsolatos észrevételeiket pedig küldjék a varosuzemeltetes@erd.hu címre.

 

 

 

 

Forrás: Pixabay

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email