kormanyablak

Országos ügyelet szombaton a kormányablakokban

kormanyablak

Országos ügyelet szombaton a kormányablakokban

Rendkívüli nyitvatartással biztosítják szombaton és vasárnap a kormányablakok és okmányirodák a választáshoz kapcsolódó okmányok pótlásának ügyintézését – hívta fel a figyelmet közleményében a Miniszterelnökség.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

A választáson és az országos népszavazáson való részvétel a személyazonosság, illetve a lakcím igazolásával történik, ehhez érvényes személyazonosító igazolványra, útlevélre, vagy vezetői engedélyre, valamint lakcímkártyára van szükség. Annak érdekében, hogy a választásra jogosultak élni tudjanak szavazati jogukkal, a választópolgárok akár a választás hétvégéjén is pótolhatják a szavazáshoz szükséges, de érvényét vesztett, elveszett, sérült okirataikat. Fontos ugyanakkor, hogy mivel a járvány miatt, a 2020. március 11. óta lejárt okmányok érvényességét meghosszabbította a kormány, így ezek bemutatásával a választáson is részt lehet venni.

Az április 3-i országgyűlési választás, illetve országos népszavazás napján (azaz vasárnap), és az azt megelőző napon (vagyis szombaton) szinte valamennyi kormányablakban és okmányirodában ügyeletet tartanak. Minden budapesti kerületben, illetve az összes olyan településen, ahol van kormányablak és/vagy okmányiroda, legalább egy nyitva tart április 2-án és 3-án. Fontos tudni azonban, hogy ezeken a napokon kizárólag személyi okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre lesz lehetőség, illetve az elveszett vagy megsérült lakcímkártya pótlására. Ha valakinek semmilyen személyazonosításra alkalmas okmánya sincs (személyi igazolványa, érvényes útlevele, jogosítványa), akkor ideiglenes személyi igazolványt kap, amellyel részt vehet a szavazáson.

A kormányablakok és okmányirodák rendkívüli nyitvatartása:
2022. április 2. (szombat): 08.00-18.00
2022. április 3. (vasárnap): 07.00-19.00

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email