Új parkolókat és biciklitárolókat terveznek nyolc elővárosi vasútvonal – köztük a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi – mentén. Negyvennyolc állomáson – Kápolnásnyéktől Törökbálintig, Ceglédtől egészen Szobig – több mint 3000 P+R-parkoló és 2000 B+R-biciklitároló tervezését kezdték meg – írta Facebook oldalán Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.
A közlekedés Budapest egyik legnagyobb kihívása. A célunk, hogy csökkentsük a városba beözönlő autók számát, kevesebb legyen a dugó, tisztább a levegő. Ehhez kulcsfontosságú az elővárosi vasút fejlesztése
A forgalmasabb elővárosi vasútállomásokon a reggeli csúcsidőszakban hamar elfogynak a szabad helyek, sőt bizonyos megállókban egyáltalán nincs is hol szabályosan letenni az autót. Így az ingázók sok esetben az állomás körüli utcákban hagyják azokat, ami érthetően zavarja a helyi lakosokat és a forgalmat. Erre a helyzetre jelentenek megoldást az új P+R-parkolók – néhol felszíniek, egyes nagyforgalmú megállókban pedig könnyűszerkezetes parkolóházak épülnek.
A nagy budapesti csomópontok mellett és Budapest szélén is létrehoznak új P+R-férőhelyeket: Kelenföldön, az őrmezői oldalon legalább 1500 férőhelyesre bővítik a meglévő parkolóhelyek számát, a Mexikói útnál és a Kacsóh Pongrác úti felüljárónál szintén 1500 új hely lesz – írja a Magyar Építők.
Vitézy Dávid vezetésével a Budapest Fejlesztési Központ négy céggel (konzorciummal) megkötötte az erre vonatkozó szerződéseket, az engedélyezési, kiviteli és tendertervek 2023-ban készülhetnek el.