22_03_29_erdmost_nincskep

Milyen és hogyan lehet fejleszteni az érdi közlekedést?

22_03_29_erdmost_nincskep

Milyen és hogyan lehet fejleszteni az érdi közlekedést?

Érd nagy. Ebből fakadóan egyik pontjából eljutni a másikba nem mindig a legegyszerűbb feladat. A város közlekedési helyzetéről és fejlesztési lehetőségeiről Szűcs Gábor alpolgármesterrel beszélgettek az Érd FM 101.3 Bundáskenyér című műsorában.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Tour de Érd című videós felmérésünkből például már kiderítettük, milyen gyorsan lehet eljutni autóval, tömegközlekedéssel, kerékpárral vagy gyalogosan az Iparos utcától a Duna-partig.

Az is ismert, hogy a városközpontban közlekedők gyakran hosszú perceket is araszolhatnak, hogy eljussanak az egymástól csupán csak párszáz méterre eső ponttól a másikig.

Mint Szűcs Gábor alpolgármester emlékeztetett, a helyi közlekedési problémákat arra az időszakra kell visszavezetni, amikor Károlyi gróf felparcellázta a települést, méghozzá oly módon, hogy az utak minél kisebbek legyenek, miközben minél több telek jöjjön létre – így alakult ki a település mai szerkezete. Az alpolgármester megjegyezte, az is problémát okozott, hogy a II. világháború után a Budapestről kitelepítettek települése lett Érd, de kevés kormányzati támogatás érkezett és a nagyipari gyárak is elkerülték a várost.

Szűcs Gábor szerint nagy hiányosság, hogy az alközpontokat egyelőre nem tudták a városközponttal hálózatba szervezni, illetve az adottságok mellett így is jelentős lemaradása van a városnak.

Az alpolgármester kitért rá, hosszú távon számos különböző módszerrel meg lehet oldani a közlekedési problémákat.

„A kötöttpályás közlekedés jelentene Érden megoldást a közlekedés tekintetében”

– húzta alá Szűcs Gábor.

„Azt be kell látni, hogy a város már nem kertváros ebben a minőségében, mert a dugók állandósultak. A Közlekedéstudományi Intézettel közösen azon dolgozunk, hogy legyen egy olyan, egész várost lefedő forgalomtechnikai elképzelés, amivel valamennyit javítani tudunk a helyzeten”

– szögezte le.

Szűcs Gábor hozzátette, a megoldás az lenne, hogy a városközpontból a külső elkerülőutakra kellene terelni a forgalmat. Az alpolgármester később megjegyezte azt is, a városközpontban tapasztalható dugók nem csak Érdnek jelentenek nehézséget, hiszen az agglomerációs probléma, Érden pedig már közel 75 ezren élnek.

Az alpolgármester kérdésre megerősítette, adott esetben az is elképzelhető, hogy a városközpontot és Parkvárost kötöttpályás közlekedés, elsősorban villamos kösse össze, de el tudna képzelni adott esetben egy Velencei út–Budai út útvonalat is. Szűcs Gábor megjegyezte, ezek többtízmilliárdos beruházások lennének.

Az alpolgármester szerint jövőre elkezdődik a Budai út fejlesztése, illetve a városközpontban a parkolóhelyek száma is növekedni fog. Hozzátette, Csőzik László polgármester nemrég megegyezett Vitézy Dáviddal, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatójával arról, hogy Érd felső vasútállomásnál bővítik a P+R parkolót. Ezentúl Szűcs Gábor bízik benne, hogy a Közlekedéstudományi Intézettel való együttműködésük hoz egy olyan javaslatcsomagot, aminek lépései megoldanák a közlekedési problémákat.

A különböző egyéb közlekedési eszközök használatát firtató kérdésre az alpolgármester ismertette, bár az utcák szűkössége miatt nem volt egyszerű, de hamarosan elindul Parkvárosban két új buszjárat a Favágó utcai köznevelési centrum felé. Kitért rá, a Közlekedéstudományi Intézettel való együttműködés természetesen a kerékpáros, rolleres, kisbuszos közlekedési lehetőségekre is kitér. Az alpolgármester hozzátette, a kerékpáros pontoknak jelenleg is zajlik a próbaidőszaka.

Az alpolgármester szerint a problémák megoldását hosszú távon csak az jelentené, ha minél kevesebb autó lenne az utakon, ezt pedig a közlekedési paletta sokszínűsítésével lehet leghatékonyabban elérni.

A város egyébként épp a novemberi közgyűlésen döntött arról is, hogy új Helyi Építési Szabályzatot is létrehoz, amely az egyetlen eszköze az önkormányzatnak arra, hogy valamilyen irányt szabjon a város fejlődésének, hiszen az utóbbi időben az építéshatósági ügyek a járási kormányhivatalokhoz kerültek.

Szűcs Gábor emlékeztetett, 2021-ben két szálon zajlott a város aszfaltozási programja, hiszen a vasútépítés során károsodott utcákat helyreállították, emellett a rendes útkarbantartási munkálatokat végzett az önkormányzat, melynek köszönhetően idén 52 utca aszfaltozására írtak ki közbeszerzést, melyek munkálataival sorban haladnak.

Szűcs Gábor a közeljövő fejlesztéseivel kapcsolatban ismertette, amiről mi is beszámoltunk, hogy 2022 első felében kezdődik a Törökbálinti úti körforgalom kialakítása, de a tervek szerint jövőre a Vadlúd utca–Zámori út, illetve Zámori út–Fehérvári út kereszteződésébe tervezett körforgalmak építése is elkezdődhet és tervezik a Fenyves-Parkvárosi Köznevelési Centrum körüli utcák aszfaltozását is.

Az alpolgármester beszélt továbbá arról is, hogy novemberben ismét megváltozott a közlekedési rend a Szendrői utcában és környékén. Ennek részleteiről ide kattintva olvashat!

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email