22_03_29_erdmost_nincskep

Érd görbe tükre: Érd Körbe

22_03_29_erdmost_nincskep

Érd görbe tükre: Érd Körbe

Az Érd Körbe már túl van több mint 40 nappali, hagyományos városkerülésen, számos kisebb létszámú kirándulótúrán és 8 éjszakai rendezvényen. A városkerülő túrák mellett célja, hogy felhívja a városvezetés figyelmét az alternatív kerékpáros útvonalak jelentőségére. Csengeri Attilával beszélgettünk.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Mennyire kerékpárosbarát város Érd?

Annyira, amennyire mi kerékpárosok be tudjuk biciklizni. Amikor például egy utcát egyirányúsítanak és kerékpárral mindkét irányba behajthatóvá teszik, azzal már segítik a kerékpározást, ahogy a városon belüli biciklis felfestésekkel is.

Külön kell választani a munkába járós kerékpározást és a szabadidős tekerést. Milyen lehetőségeink vannak ez utóbbira?

Ott van például a frissiben átadott LevenDuna túraútvonal, amely nemcsak gyalogosan, hanem kerékpárral is bejárható, ahogy a pataki túránk útvonala is ezért lett kialakítva, mert gyér forgalmú, de látványos útvonalon halad. Ezek mellett is számos érdekes útvonal akad, de nyilván Érd nem egy alföldi város, dimbes-dombos, a terepviszonyok változatossága miatt is érdemes felkeresni. Ha kiépül, nem lesz messze a balatoni vagy éppen az Eurovelo6 nyomvonala, amellyel kerékpárral néhány kilométeren belül rá tudunk csatlakozni egész Európára. Ez nagyszerű, amit érdemes kihasználni.

Mi kell ahhoz, hogy az alvóváros lakossága is nyeregbe pattanjon?

Nem tudom, érdemes-e még használni azt, hogy alvóváros, de tény, hogy nagyon sokan aludni járnak haza. Akik itt dolgoznak, járjanak kerékpárral. Egyénileg tudunk sokat tenni azért, hogy ez valóban működőképes legyen a városban, mert ha egy magánember elgondolkodik, milyen eszközzel közlekedjen a városban, akkor néhány kilométer után érezni fogja, jól döntött, ha a kerékpárt választotta. Ha a lehetőséghez mérten egyre többször meg tudja tenni, akkor egyre több mosolygós, egymásnak intő kerékpárost fogunk látni, közelebb kerülünk a természethez is. A városvezetés a lehetőségek gazdájaként pedig a pályázatokat, a kivitelezést tervezheti kerékpárosbaráttá.

Az elmúlt hetekben megjelentek az elektromos rollerek a városban. Egy hasonló közbringaprogram lendíthetne a kerékpáros forgalmon?

Volt róla szó korábban és volt rá kísérlet, hogy bekerüljön a köztudatba és elindítsunk egy Mol Bubi-szerű történetet. Ott akadt el, hogy amikor mi ezt kezdeményeztük, még a csatornázási program közepén sok helyen fel volt túrva a város, nem volt alkalmas a feladatra. Most viszont azt mondom, újra elő kell venni ezt a témát, mert úgy érzem, a rollereket is egyre szívesebben használják. De említenék még egyet: a rendőrség járőrszolgálatát. Jónéhány évvel ezelőtt vettük elő azt a javaslatot, hogy ha az érdi rendőrség is indítana kerékpáros szolgálatot, akkor sok olyan helyre eljutnának, ahová egyébként nem. Az ő jelenlétük szintén erősíthetné a kerékpározást.

Az elmúlt majd’ két évtizedben sikerült elérnetek, hogy a városvezetés a ti segítségeteket kérje, amikor kerékpáros kérdés merül fel. Van bármifajta beleszólásotok a projektekbe?

Fontosnak tartják az általunk megfogalmazott kérdéseket, számít a véleményünk. Ezt már csak fokozni lehet. Mindegyik városvezetőnek oda kell figyelnie azokra a helyi igényekre, amiket bármilyen szakirányú civil szervezet megfogalmaz, legyen az kerékpáros vagy sakkszakkör, mert nyilván azok értenek egy szakterülethez leginkább, akik benne vannak.

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email