22_03_29_erdmost_nincskep

Új funkcióval bővül az ÉletMentő alkalmazás

22_03_29_erdmost_nincskep

Új funkcióval bővül az ÉletMentő alkalmazás

Még tavaly év elején mutattam be az akkor újdonságként megjelenő ÉletMentő alkalmazást, melyet azzal a nem titkolt céllal fejlesztettek, hogy a bajba jutottak a korábbinál sokkal gyorsabban és sokkal könnyebben juthassanak segítséghez egy esetleges vészhelyzet esetén.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Az azóta eltelt több, mint egy év alatt az alkalmazás széles népszerűségre tett szert. Az alkalmazást több százezren telepítették az AppStore-ból vagy a Play Áruházból, és a felhasználók visszajelzése alapján az app értékelése nem véletlen igen magas.

A fejlesztők magasra tették a mércét a fejlesztés során. Az ÉletMentő valóban egy olyan alkalmazás, melyet telefonunkra telepítve komoly biztonságérzetet adhat a felhasználóknak. A nagyon sokrétű alapfunkciók már az indulás óta stabilan elérhetők és használhatók. Ezek egyik legmenőbb része, hogy okostelefonunkról a segélyhívás akár az alkalmazás használatával is indítható. Az így indított segélyhívás egy sor igen hasznos és fontos információt továbbít a mentésirányító központ számára, mely egy valós veszélyhelyzetben akár ÉletMentő is lehet.

Az alkalmazás fejlesztői azóta sem tétlenkednek. Az Országos Mentőszolgálat és a Vodafone Magyarország Alapítvány támogatásával létrejött app most újabb hasznos funkcióval bővül.

Videókapcsolat létesíthető majd a mentésirányító központ és a bajbajutottak között, így a diszpécserek láthatják is az esetek valós körülményeit.

E a lehetőség komoly segítséget jelenthet majd többek között egy közlekedési baleset, vagy bármely más sürgősségi ellátást igénylő helyzetek esetén, mivel létfontosságú információkat nyújthat a mentésirányító központ számára az eset helyszínéről, a sérültek számáról és egészségi állapotuk súlyosságáról is. Hasonlóképpen nagy segítséget jelenthet az elsősegélynyújtás folyamatában: az élő videós hívás lehetővé teszi a mentésirányító központban lévő diszpécser számára, hogy részletesen ellenőrizze a sérült pillanatnyi egészségi állapotát, a sérülés súlyosságát, és az ezt követően nyújtott elsősegélyt.

A videochates hívás pedig további lehetőséggel is jár. Használatával a hallássérült hívók számára is hatékonyabb kommunikációs platformot teremt az újítás: egyrészt a korábbinál sokkal átfogóbb információkat tudnak szolgáltatni a mentésirányító központnak, másrészt a videókapcsolat a jelnyelvi kommunikációt is lehetővé teszi számukra. Előbbiek mellett a fejlesztés lehetőséget kínál arra is, hogy a mentőszemélyzet értékes plusz információkat kapjon, hiszen a hívó fél és a mentésirányító központ közötti videóhívás közvetlenül az eset helyszínére tartó mentőszemélyzetnek is továbbítható, ezáltal már útközben felkészülhetnek az ellátásra.

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email