Az azóta eltelt több, mint egy év alatt az alkalmazás széles népszerűségre tett szert. Az alkalmazást több százezren telepítették az AppStore-ból vagy a Play Áruházból, és a felhasználók visszajelzése alapján az app értékelése nem véletlen igen magas.
A fejlesztők magasra tették a mércét a fejlesztés során. Az ÉletMentő valóban egy olyan alkalmazás, melyet telefonunkra telepítve komoly biztonságérzetet adhat a felhasználóknak. A nagyon sokrétű alapfunkciók már az indulás óta stabilan elérhetők és használhatók. Ezek egyik legmenőbb része, hogy okostelefonunkról a segélyhívás akár az alkalmazás használatával is indítható. Az így indított segélyhívás egy sor igen hasznos és fontos információt továbbít a mentésirányító központ számára, mely egy valós veszélyhelyzetben akár ÉletMentő is lehet.
Az alkalmazás fejlesztői azóta sem tétlenkednek. Az Országos Mentőszolgálat és a Vodafone Magyarország Alapítvány támogatásával létrejött app most újabb hasznos funkcióval bővül.
Videókapcsolat létesíthető majd a mentésirányító központ és a bajbajutottak között, így a diszpécserek láthatják is az esetek valós körülményeit.
E a lehetőség komoly segítséget jelenthet majd többek között egy közlekedési baleset, vagy bármely más sürgősségi ellátást igénylő helyzetek esetén, mivel létfontosságú információkat nyújthat a mentésirányító központ számára az eset helyszínéről, a sérültek számáról és egészségi állapotuk súlyosságáról is. Hasonlóképpen nagy segítséget jelenthet az elsősegélynyújtás folyamatában: az élő videós hívás lehetővé teszi a mentésirányító központban lévő diszpécser számára, hogy részletesen ellenőrizze a sérült pillanatnyi egészségi állapotát, a sérülés súlyosságát, és az ezt követően nyújtott elsősegélyt.
A videochates hívás pedig további lehetőséggel is jár. Használatával a hallássérült hívók számára is hatékonyabb kommunikációs platformot teremt az újítás: egyrészt a korábbinál sokkal átfogóbb információkat tudnak szolgáltatni a mentésirányító központnak, másrészt a videókapcsolat a jelnyelvi kommunikációt is lehetővé teszi számukra. Előbbiek mellett a fejlesztés lehetőséget kínál arra is, hogy a mentőszemélyzet értékes plusz információkat kapjon, hiszen a hívó fél és a mentésirányító központ közötti videóhívás közvetlenül az eset helyszínére tartó mentőszemélyzetnek is továbbítható, ezáltal már útközben felkészülhetnek az ellátásra.