A Nemzeti Adó- és Vámhivatal azt javasolja, a személyes ügyintézés helyett a gyors, rugalmas és biztonságos ügyintézés érdekében használják a hivatal elektronikus szolgáltatásait. Konkrét ügyek intézéséhez, a 06-80/20-21-22 számon ingyenesen hívható a NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszere. A rendszer használatához ügyfélazonosító-számra (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosításra van szükség.
Ügyfélazonosító-szám legegyszerűbben a https://www.nav.gov.hu/ oldalról is elérhető Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás használatával igényelhető a TEL-nyomtatványon.
Általános kérdésekben regisztráció nélkül is hívható a NAV Infóvonala a 1819-es telefonszámon.
A gépjárműadóval kapcsolatban a 1819-es telefonszámon a 2-es főmenüpont kiválasztásával lehet kérdezni a NAV munkatársaitól.
Azt kérik, az ügyfelek csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a NAV ügyfélszolgálatát, melyhez időpont a https://www.nav.gov.hu/, valamint a https://www.nav.gov.hu/nav/szolgaltatasok/ugyfelszolgalati_idopont_foglalasa menüpont alatt foglalható.