Mint arról Elek Sándor polgármester Törökbálint honlapján beszámolt, a várost érintő zajterhelés évek óta velük élő probléma. Bár erre sokszor felhívták a figyelmet, de nem történt előrelépés. Egészen eddig.
Mert február 26-án egy hosszú egyeztetést tartottak az Innovációs és Technológiai Minisztérium, a Magyar Közút Nonprofit Kft., a zajártalommal kapcsolatos aláírást gyűjtők képviselői, zajvédelmi szakértő és az önkormányzat munkatársai jelenlétében. Ez a megbeszélés pedig áttörést ért el az ügyben.
Ennek értelmében egy kísérleti projektként Törökbálinton valósul meg az ország első dinamikus közlekedésfigyelő, forgalomszabályozó rendszere az M7 autópályán. Ez figyeli a forgalom mennyiségét és zajhatását és ennek fényében szabályozza, vagy ha szükséges visszafogja a sebesség felső limitjét.
A másik fontos áttörés, hogy az Európai Unió következő költségvetési ciklusának első 3-4 évében Törökbálint teljes közigazgatási területén tajfelmérést végeznek. Ennek az eredményeit felhasználva még ugyanebben az időszakban a város teljes területén új, korszerű zajvédő rendszert alakítanak ki.
Mint Elek Sándor megjegyezte, Törökbálint elmúlt 20 évének legnagyobb környezetvédelmi beruházása Európai Uniós forrásból, Magyarország Kormányának teljes támogatásával fog megvalósulni.