A MÁV-Start Zrt. közleményében azt írja, a tranzakció biztonsága érdekében minden jegyvásárláskor plusz lépéseket kell tenni, amely miatt a folyamat lassabbá és körülményesebbé válhat. Egyes bankoknál vagy kártyakibocsátóknál más-más azonosítás szükséges. A társaság és pénzügyi szolgáltatója, a Simple felkészült a változásra, de előfordulhat, hogy akár banki, akár felhasználói oldalon egyéb beállítások kellenek.
A MÁV-Start arra kéri az utasokat, hogy ellenőrizzék mobiltelefonos vagy internetes vásárlás előtt, hogy bankjuk vagy kártyájuk kibocsátója teljesíti-e az új uniós irányelvet. Előfordulhat, hogy további alkalmazást kell telepíteni vagy a telefonszám megadását is meg kell ismételni. Hozzátették, érdemes meggyőződni róla, hogy az alkalmazás legfrissebb verziója fut-e a telefonunkon, mert a régebbi verziók nem feltétlenül tudják végrehajtani az erős ügyfélhitelesítéssel járó tranzakciót.
„A fizetési folyamat után ellenőrizni kell a MÁV applikáció vagy az ELVIRA felületén a vásárlás sikerességét,
illetve újabb fizetés indítása előtt a SimplePay fizetésről küldött levelet megvárni.
Ha a fizetés nem történt meg, érdemes próbálkozni egy másik kártyával vagy fizetési móddal, akár egy másik banknál vagy kártyakibocsátónál” – ajánlja a vasúttársaság.
Az online jegyvásárlások során fellépő problémák esetén technikai segítséget a MÁVDIREKT éjjel-nappal hívható telefonszámain kérhetnek az utasok (+36 1 3 49 49 49, +36 30 499 4999, +36 20 499 4999, +36 70 499 4999).