Felújítják azt a 36 éve telepített transzformátorállomást, amely a Budapest-Gyékényes és a Budapest-Pécs vasútvonal egy-egy részét látja el villamos vontatási energiával. A Tóni csapásnál lévő állomás építészeti felújítására és a Budapest-Székesfehérvár vonal készülékeinek rekonstrukciójára vonatkozó tendertervet 2019-ben adták ki.
A kivitelező Siemens Mobility Kft., valamint a NIF Zrt. szerda este lakossági fórumon ismertette a beruházás részleteit és hatásait. Mint elhangzott, a meglévő négy MÁV-transzformátorból egy másik projekt keretében kettőt már lecseréltek. Most a másik kettőt váltják ki új, korszerűbb, nagyobb teljesítményű berendezések – tájékoztatott Szedlák Zsolt, a NIF, illetve Bordás Bálint, a Siemens Mobility Kft. projektvezetője.
A környéken élők mindennapjait az építkezés nem befolyásolja, hiszen a telep jó száz méterre helyezkedik el a házaktól. Azt viszont érdemes megemlíteni, hogy kicserélik a már meglévő, mintegy három kilométer hosszú légkábelt is, ami az érintett földterületek tulajdonosait érintheti. A fejlesztés kapcsán az elektromos környezeti terhelés nem emelkedik, ugyanakkor, mivel a réginél jobb, korszerűbb berendezések kerülnek ide, a vasúti közlekedésbiztonság javulni fog.
Az egyre több korszerű motorvonat és nagy teljesítményű mozdony nagy áramfelvétellel képes csak elindulni, és a nyári szezonban ezek leterhelték a vezetéket, ami az áramellátás zavarához vezetett – azaz pillanatnyi feszültségkimaradást, esetleges védelmi lekapcsolást okozott. Azzal, hogy a transzformátorok nagyobb teljesítményűek lesznek, stabilabb lesz a hálózat áramellátása, és a vonatok jobban tudják tartani a menetrendet.
A projekt végső határideje 2020. november 30.