Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium államtitkára nyáron azt kérte a megyei jogú városok vezetőitől, készítsenek repülőtér-fejlesztési terveket vagy a már létezőket adják át a minisztériumnak, hogy minden nagyobb város elérhető legyen kisrepülőgéppel.
Ezzel kapcsolatban Csőzik László, Érd polgármestere közösségi oldalán arról számolt be, hogy ha a kormánynak akkora keret áll rendelkezésére a jelenlegi gazdasági helyzetben, hogy repülőtereket építsen, azt szeretné, hogy ezeket a forrásokat inkább az alapvető infrastrukturális fejlesztési lemaradások felszámolására fordítsák.
A városvezető kitért rá, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér Érd központjától negyven perc alatt elérhető, emellett a tököli és hazánk legrégebbi kisgépes nemzetközi reptere, a budaörsi is elérhető közelségben van.
„Többek között ezen okoknál fogva is célszerűtlennek tarhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpg Érd esetében a kezdeményezést, hogy a felmerülő környezeti és egészségi ártalmakról ne is beszéljünk”
– emelte ki Csőzik László.
Hozzátette, a repülőtér kiépítésére rendelkezésre álló forrást a belső úthálózat fejlesztésére, kiépítésére, illetve egy új, nagy gazdasági övezet kialakítására biztosítsa a kormány, „elsődlegesen a 6-os főút és az M6-os autópálya közötti kb. 300 hektáros összefüggő, e célra alkalmas terület fejlesztésén át.”
Kitért rá, a körülbelül 450 kilométeres belső úthálózat kiépítése önerőből elképzelhetetlen, ezért számítanak a kormány segítségére, amely még a 2018-as választási kampányban ígért Érden egy 60 milliárdos aszfaltozási programot.
„Városunk lakói számára ugyanis a burkolt utak hiánya jelenti ma is messze a legnagyobb problémát”
– húzta alá Csőzik László, megjegyezve, az úthálózat fejlesztése mellett elemi érdeke mindenkinek az ipartelepítés, amely a munkahelyek teremtése mellett az árbevételt is realizálná.