22_03_29_erdmost_nincskep

Mit hozhat Érdnek a déli körvasút?

22_03_29_erdmost_nincskep

Mit hozhat Érdnek a déli körvasút?

A déli körvasút megvalósításával tízperces követéssel közlekednek majd az Érdet is érintő elővárosi vonatok, ráadásul nemcsak Kőbánya-Kispestre és a Déli pályaudvarra, hanem Pécel, Gyömrő irányába is, illetve a reptérre, három új budapesti megállót érintve - hangzott el egy hétfői online fórumon.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

A déli körvasút a Kelenföldi és a Ferencvárosi pályaudvar között épül ki; a projekt keretében egy harmadik sínpárral bővítik a déli összekötő vasúti hidat. A körvasút megvalósításával azt célozzák, hogy több szerelvény jusson be a fővárosba – de ne a fejpályaudvarokra.

Kelenföld és Ferencváros között három megálló létesítését tervezik: az  első lenne Budán a Nádorkert a Kopaszi gátnál, a második Pesten a Művészetek Palotája mögött a Közvágóhídnál, a harmadik pedig az Ecseri úti 3-as metró megállónál. Így a déli körvasút három metróvonalat is érinthet majd: az Ecseri útnál a 3-ast, Kelenföldnél a 4-est és Közvágóhídnál a leendő 5-öst, de a kőrvasút Kelet- és Nyugat-Magyarországot is legalább háromnegyed órával közelebb hozza egymáshoz azzal, hogy a vonatoknak nem kell a budapesti fejpályaudvarokra befutniuk. Az a cél, hogy minden irányban negyedóránként induljon szerelvény az elővárosi vonalakon, és megduplázódjon a forgalom – hangzott el egy hétfői sajtótájékoztatón, amit annak kapcsán tartottak, hogy megkezdődik a déli összekötő vasúti híd felújítása.

Ez utóbbi volt a tájékoztató fő témája is, míg egy délutáni online lakossági fórumon a déli körvasút beruházásáról is részletesen beszámoltak. Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója kitért az érdieket érintő részletekre is.

„A nyugati agglomerációban Tatabánya, Székesfehérvár, illetve Pusztaszabolcs felől érkeznek vonatok a fővárosba. Ezek csúcsidőben a tervek szerint 30-30 percenként jönnek majd mindhárom vonalról. Megérkeznek Kelenföldre, ezt követően áthaladnak a déli körvasúton, és kétfelé ágaznak: Kőbánya-Kispest érintésével a repülőtérre, illetve a másik irányba (Kőbánya-felső helyett akkorra már az Éles sarok érintésével) vagy Pécel, vagy Gyömrő felé közlekednek. Magyarán lehetővé válik az, hogy a pesti agglomerációban a legforgalmasabb, legkihasználtabb vasútvonalakról érkező vonatok keresztülhaladjanak a városon, csatlakozva a metrók vonalához. Ez a hálózati terv a – mondjuk – az érdieknek azt jelenti, hogy a vonatok száma jelentősen megnő majd, és tízperces követést tudunk Érdről a fővárosba biztosítani annak köszönhetően, hogy van hova elvinni Budapesten a vonatokat” – mondta Vitézy Dávid, hozzátéve: a székesfehérvári és a pusztaszabolcsi vasútvonalon, ahol a vonalak felújítása vagy már megtörtént, vagy most zajlik, a vonatok további sűrítéséhez Budapesten belüli kapacitásbővítés kell.

„A célunk az, hogy mindkét vonalon tizenöt perces követés jöjjön létre. Ahogy már mondtam, Érd felől tízpercenkénti vonatokat biztosítunk Budapestre. Létrejöhet egy olyan elővárosi gyorsvonati zónázó közlekedés, amely Százhalombatta zónahatárral Dunaújvárosig és Sárbogárdig közlekedik, a székesfehérvári vonalon pedig óránként négy gyorsvonat lesz. Félóránként indul olyan, amely megállás nélkül jön Székesfehérvárról Budapestre, félóránként pedig olyan elővárosi zónázó, amely a Velencei-tó térségében mindenhol megáll, de aztán megállás nélkül jön a fővárosba” – hangsúlyozta Vitézy Dávid. 

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email