„Óriási köszönet és elismerés illeti meg Önöket, hogy ez szakrendelőnk esetében nem fordult elő, a beléptetések így folyamatosak és konfliktus mentesek voltak. Annak érdekében, hogy ez így is maradhasson az alábbiakban szeretném összefoglalni a betegellátás jelenlegi, minisztériumi eljárásrend szerinti főbb pontjait:
- Sürgős szükség (életveszély vagy tartós egészségkárosodás elkerülése) érdekében történő beavatkozás előzetes, telefoni bejelentkezés nélkül végezhető
- Nem sürgős esetben időpontot a szakorvos adhat a vele rendelési időben telefonon folytatott távkonzultáció alapján
- Egy orvos óránként maximum 4 beteget láthat el
- Központi előjegyzés nem működik (vagyis a beteg nem kérhet időpontot), a március 16-a előtt az előjegyzési rendszerben rögzített időpontokat töröltük. Az érintett többezer főt telefonon – amennyiben sikerült elérnünk – értesítettük erről.
Kedves Betegeink!
Olvasván a híreket az egyéb területeken június 2-tól tervezett nyitásról (oktatás, bölcsődék stb.) bízunk abban, hogy (bár egy ideig még biztosan nem tudunk úgy működni, ahogy azt a március 16-át megelőző időszakban tettük) mielőbb átállhatunk a betegellátás eggyel magasabb fokozatára. Minden szempontból úgy készülünk, hogy egy esetleges lazítás esetén szinte minden szakma a COVID vészhelyzet előtti orvoslétszámban és óraszámban fogadja a betegeket, reményeink szerint már június elejétől. Két, COVID szempontjából különösen nagy kockázatú szakma esetében (fogszabályozás és szájsebészet) ez technikai okok miatt sajnos nem lesz lehetséges.
Kérem, hogy folyamatosan kövesse a változásokat honlapunkon (www.erdirendelo.hu)
Mindenkinek köszönöm a megértést és együttműködést! – írja közleményében Bárány Zsolt, a dr. Romics László Egészségügyi Intézmény főigazgatója.