22_03_29_erdmost_nincskep

Így igényelhetünk diákigazolványt a veszélyhelyzet idején

22_03_29_erdmost_nincskep

Így igényelhetünk diákigazolványt a veszélyhelyzet idején

A diákigazolvány igényléséhez a NEK-adatlapokat a kormányablakokban vagy okmányirodákban vehetik fel a szülők. A járvány miatt az ügyintézésre csak előzetes időpontfoglalással van lehetőség, ezt elektronikusan vagy telefonon tehetik meg.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Az általános és a középiskolákban a diákigazolványt az intézményben lehet igényelni, míg a felsőoktatásban tanulók a hallgatói rendszerben saját maguk indíthatják el a folyamatot. Az igényléshez előzetes kártyafelhasználói regisztráció szükséges a Nemzeti Egységes Kártyarendszerben (NEK). A fénykép és az aláírás felvétele, valamint az adatok ellenőrzése személyesen – a veszélyhelyzet idején kizárólag időpontfoglalással – a kormányablakokban vagy az okmányirodákban történik. Ehhez személyi igazolványt vagy útlevelet, illetve jogosítványt (kártyaformátumú) és a lakcímkártyát kell bemutatni.

Kormányablakba a Központi Időpontfoglaló Alkalmazáson, okmányirodába pedig a https://magyarorszag.hu internetes oldalon – ügyfélkapus bejelentkezés nélkül is – lehet időpontot foglalni.

Az online felületen diákigazolvány (NEK-adatlap) ügyintézéshez az

Egységes elektronikuskártya-kibocsátási keretrendszer kártyafelhasználói regisztráció (KIEGS00011)

ügykört kell kiválasztani; az első személyi igazolvány igényléséhez a

Állandó személyazonosító igazolvány kiadása iránti kérelem (OKMIR00009),

ha pedig lejárt a gyermek személyije, az

Állandó személyazonosító igazolvány cseréje, pótlása iránti kérelem (OKMIR00090)

ügytípusra kell időpontot foglalni.

A 1818-as zöld számon is lehetőség van mind kormányablakba, mind okmányirodába időpontot foglalni, a Kormányzati Ügyfélvonal munkatársai válaszolnak az ügyintézéssel kapcsolatban felmerülő kérdésekre.

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email