Az általános és a középiskolákban a diákigazolványt az intézményben lehet igényelni, míg a felsőoktatásban tanulók a hallgatói rendszerben saját maguk indíthatják el a folyamatot. Az igényléshez előzetes kártyafelhasználói regisztráció szükséges a Nemzeti Egységes Kártyarendszerben (NEK). A fénykép és az aláírás felvétele, valamint az adatok ellenőrzése személyesen – a veszélyhelyzet idején kizárólag időpontfoglalással – a kormányablakokban vagy az okmányirodákban történik. Ehhez személyi igazolványt vagy útlevelet, illetve jogosítványt (kártyaformátumú) és a lakcímkártyát kell bemutatni.
Kormányablakba a Központi Időpontfoglaló Alkalmazáson, okmányirodába pedig a https://magyarorszag.hu internetes oldalon – ügyfélkapus bejelentkezés nélkül is – lehet időpontot foglalni.
Az online felületen diákigazolvány (NEK-adatlap) ügyintézéshez az
Egységes elektronikuskártya-kibocsátási keretrendszer kártyafelhasználói regisztráció (KIEGS00011)
ügykört kell kiválasztani; az első személyi igazolvány igényléséhez a
Állandó személyazonosító igazolvány kiadása iránti kérelem (OKMIR00009),
ha pedig lejárt a gyermek személyije, az
Állandó személyazonosító igazolvány cseréje, pótlása iránti kérelem (OKMIR00090)
ügytípusra kell időpontot foglalni.
A 1818-as zöld számon is lehetőség van mind kormányablakba, mind okmányirodába időpontot foglalni, a Kormányzati Ügyfélvonal munkatársai válaszolnak az ügyintézéssel kapcsolatban felmerülő kérdésekre.