Hosszú évtizedek óta ez az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbben járó vonatokkal nemcsak az ingázók, de a városban közlekedők hasznát is szolgálja.
A Déli körvasút fejlesztése során Kelenföld és Ferencváros között három új megállót építenek. A XI. kerületi Nádorkert megálló a budai fonódó villamoshoz és az Infoparkhoz, a Soroksári út környezetében lévő Danubius a dunaparti területekhez és a HÉV-hez, a Népliget megállóhely pedig az M3 metróhoz, az Üllői úthoz teremt közvetlen kapcsolatot.
A Déli körvasút fejlesztésének célja, hogy 10-15 percenként járjanak a vonatok. Ezzel létrejönne az összeköttetés az érdi, budaörsi és környező budai agglomeráció, Budafok-Nagytétény, Kelenföld, az újbudai egyetemváros, a Soroksári út térség; a Déli Városkapu, valamint a Népliget térsége, Kőbánya-Kispest, a reptér és a pesti agglomeráció között.
A Déli körvasút mentén Magyarország legmodernebb zajvédő fala épül majd fel és a vasút jelenlegi zaja várhatóan a felére csökken majd. Ugyanakkor fákat is kivágnak a fejlesztés miatt:
A vasút fejlesztése, a járatok sűrítéséhez szükséges új vágányok építése fák kivágása nélkül a helyszín adottságai miatt sajnos nem elképzelhető. A beruházás tervezése során minden lehetséges alternatívát megvizsgáltunk, és így jutottunk arra, hogy az animációs filmen látható megoldás, vagyis a maximum 200 fa kivágása okozza a legkevesebb faveszteséget
– írják, hozzátéve: ugyanakkor Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet, Dél-Budán pedig hosszútávon több fa és nagyobb törzsátmérőjű faállomány lesz, hiszen a beruházásnak köszönhetően mintegy 2000 új fát ültetnek el a kerületben.