22_03_29_erdmost_nincskep

Lehet stresszmentesen is tanulni

22_03_29_erdmost_nincskep

Lehet stresszmentesen is tanulni

Lehet úgy is tanulni, hogy az ember gyermeke nem szakad bele a tananyagba meg a stresszbe. Legalábbis ez a tapasztalat egy érdi tanulócsoportban, aminek vezetőjét, Baranyi-Buri Natáliát kérdeztük a részletekről. 

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

– Mikor és miért hoztad létre ezt a tanulócsoportot?

– Gyakorlatilag egy évvel ezelőtt álmodtam meg ezt a tanulócsoportot, illetve annak a működését. Személyes indíttatás is van benne. A lányom, aki most 3. osztályos, az első két évet hagyományos rendszerű általános iskolában járta, és voltak a rendszernek olyan részei, olyan hiányosságai, amiről úgy gondoltam, hogy ha ezeket ki lehet tölteni, vagy lehet máshogy csinálni, akkor miért is ne csinálnám. Régóta gondolkodom abban és régóta vonzott az, hogy gyerekekkel foglalkozzak, illetve értéket teremtsek a számukra. Azt gondolom, hogy ezt a tanulócsoportban meg is lehet valósítani.

-Miben különbözik egy tanulócsoport egy hagyományos rendszerű általános iskolától?

– Formai és tartalmi különbségek is vannak. Kisebb létszámban tanulnak a gyerekek, egy csoportban 10-15 gyermek van, és rájuk 2 mentor jut, akik a szimpla tanításon és pedagógián kívül nevelik is a gyermekeket,  nagy hangsúlyt fektetnek a nevelésre is. Arra, hogy ezeknek a gyerekeknek értékeket is tudjunk adni. Tehát kell, hogy családias légkörben legyenek a gyerekek. Tartalmilag teljesen más, mint egy általános iskola, ugyanis alternatív módszer- és eszközrendszerrel dolgozunk. Más a napirend és a tantárgyak bontása is. 

– Hogyan telik egy napjuk a gyerekeknek a tanulócsoportban?

– Onnantól kezdve, hogy belépnek a kapun, figyelünk rájuk, hogy milyen hangulatban vannak, fáradtan vagy feldobottan érkeznek-e. Fél kilenckor egy félórás beszélgetőkörrel indulunk, amikor megbeszéljük, hogy ki hogyan érzi magát, és visszacsatolunk az előző nap történéseire, eseményeire, mesélnek arról, hogy otthon mi történt, és kicsit ráhangolódunk a tananyagra is játékos feladatokkal. Reggeli után 9-12 között adjuk le a tananyagot, amit egy tízórai szünet tör meg. Alapvetően a NAT mentén haladunk tananyagban, hiszen úgy gondoljuk, hogy kell, hogy a gyermekek tanuljanak és megkapják a szükséges  információkat, ami a fejlődésükhöz kell, viszont a nehezítő tényezőket, a sallangokat, a házi feladatokat, a magolásokat szerencsére kihagyhatjuk és el lehet felejteni. Nagyon szeretjük a projektalapú tanítást, és közel áll hozzánk az élménypedagógia. Ez azt jelenti, hogy akár egy környezeti témát is képesek vagyunk úgy megtaníttatni velük, hogy például, ha háziállatokról van szó, akkor elmegyünk egy tanyára, hogy ha a közlekedésről, akkor  beutazunk Budapestre egy kirándulás keretében. Így sokkal alaposabban tudják tapasztalás útján elsajátítani a tananyagot. Illetve a projektek egy nagyobb témát ölelnek át. Fontos, mert fel tudnak készülni önállóan és csoportokban is egy-egy bizonyos témáról, és gyönyörű előadások formájában egymástól tudnak tanulni. Ebéd után kimennek, sok időt töltenek a szabadban. Ha jó idő van, igyekszünk az órákat is kint megtartani. Aztán csendes pihenő következik. Nagyon fontosnak tarhttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpg mindennap ezt a félórás elmélyülést, ami lehet relaxáció, meditáció vagy mesélés is akár, ezt mindig a csoport hangulatához igazítjuk. 14-15 h között irányított angol foglalkozás van. Nagy hangsúlyt fektetünk az angolra, van egy pedagógusunk, aki reggeltől estig angolul beszél a gyerekekkel, és szeptembertől angol-magyar kéttannyelvű tanulócsoporttá is válunk.

A Baranyi-Buri Natáliával készült interjút itt tudja meghallgatni teljes hosszában:


 

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email