2019. április 1-jén megindult a vonatközlekedés a Kelenföld-Százhalombatta vonalszakaszon. A Nagytétényi úti szintbeni vasúti átjáró biztosítóberendezésének (fénysorompó) tesztüzeme miatt, a közlekedők biztonsága érdekében az útátjárót ideiglenesen lezárták, és a forgalmat a Dózsa György út felé terelték.
A sorompó és a fényjelző sikeres tesztüzemét követően 2019. 04. 14-én az esti óráktól a Nagytétényi úti útátjáró lezárása feloldásra került, az érintett területen megindult a közlekedés. A Dózsa György úti kereszteződésnél visszaállt az eredeti forgalmi rend.
A Kelenföld – Százhalombatta vonalszakasz vasúti pálya és kapcsolódó létesítmények korszerűsítése projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban valósul meg uniós és hazai forrás felhasználásával. A fejlesztés részeként 20,5 km hosszan a vasúti pálya teljes átépítése, korszerűsítése történik. A pálya nagyrészt 120 km/h pályasebességgel lesz járható 225 kN tengelyterhelés mellett. Az állomásokon és megállóhelyeken 55 cm magas peronok, peronaluljárók, rámpák, liftek, perontetők épülnek korszerű térvilágítás rendszerrel. A felsővezetékrendszer teljes hosszban átépül.