Még idén forgalomba helyezhetik az új hidat a Duna felett

Szerdán délután sajtótájékoztató keretében tartottak helyszíni beszámolót a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítésének előrehaladásáról.

Az 510 méter hosszúságú híd korszerűsítése és bővítése a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) együttműködésében valósul meg, a generálkivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. Az engedélyezési terveket a Főmterv Zrt., az MSC Kft. és a Speciálterv Kft. mint társtervezők készítették, míg a kiviteli terveket a Főmterv Zrt. és a Kontúr Csoport Kft. A cölöpalapozási feladatokat a HBM Soletanche Bachy Kft. látta el.

A Déli összekötő vasúti híd bővítése és korszerűsítése a Déli Körvasút fejlesztésének egyik kulcseleme: a munkák révén nemcsak a régi, rossz állapotú vasúti hidakat cserélik ki, hanem kettőről három vágányosra bővül a körvasút.

 

Az északi, új hídszerkezeten a forgalom zavartalanul bonyolódik 2021. április 25. óta. Az azóta eltelt időben a régi, középső felszerkezetet több, nagyméretű elemre darabolva elbontották, vízi úton elszállították, a helyükre pedig beemelték az új elemeket.

Az új acél felszerkezet építésével párhuzamosan a csatlakozó szakaszokon elkészült a vasúti alépítmény.

decemberi forgalomba helyezésig még el kell készíteni a vasúti felépítményt mind a hídon, mind a csatlakozó szakaszon, valamint be kell kötni a jelenlegi bal vágányba, hogy a próbaterhelést követően a forgalom a két új hídszerkezeten bonyolódhasson és a harmadik híd építése is megkezdődhessen.

Az eseményen részt vett Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium miniszterhelyettese, Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, valamint Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.

Forrás: magyarepitok.hu