Az állami tulajdonú közlekedési szolgáltató társaságok összehangolt közlekedésszakmai működtetésének és közös stratégiai irányításának hosszú távú erősítése érdekében vonják össze a Volánbusz Zrt.-t és a MÁV Zrt.-t.
Az egységes irányítási struktúra megteremtésével a jövőben az ország valamennyi településén javulhat a közösségi közlekedési közszolgáltatás, a vidéki lakosok mobilitásának biztosítása, a városi és agglomerációs forgalom pedig a környezetkímélő közösségi közlekedésre terelődjön át.
A közös stratégiai irányítás hosszú távon megteremti az egységes autóbuszos és vasúti menetrend kialakításához, a vasúti ráhordó hálózatok és a menetrendi csatlakozások fejlesztéséhez, valamint az egységes jegy- és tarifarendszer, utastájékoztatás és arculat kialakításához szükséges feltételeket – írja a portfolio.hu, amelynek korábban Bártfai-Mager Andrea, a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter korábban már beszélt a lapnak. A struktúra változásával kiemelt hangsúlyt kap a közlekedési szakmában dolgozók szociális biztonságának és megbecsülésének további erősítése, a munkahelyek megőrzése, illetve a közlekedésben dolgozók hivatásának és életpályamodelljének versenyképessé és vonzóvá tétele.
A társaságok önállósága, szakmai irányítása, a társaságok által ellátott személyszállítási feladatok nem változnak.