Tinka Lajos tudósítónknak elmondta: célja, hogy olyan játékokat tanuljanak a gyerekek, amelyeket otthon, egyedül is tudnak gyakorolni. Elsajátíthatják különféle sportágak alapjait, és közösséget is építenek.
Mindennap más és más eszközzel tanultak meg bánni egyénileg, párban és csoportban a gyerekek: babzsák, ugrókötél, gumilabda, tollaslabda és pingpong, valamint egy különlegességgel, a lábtollal (képünkön). Szellemi játékokkal is megismerkedhetett a harminc táborozó, mint a malom, a sudoku, a memória- és a kártyajátékok.
Tinka Lajos Brunczvikné Máté Ildikóval, a Kőrösi iskola pedagógusával foglalkozott a gyerekekkel.
– Szeretnénk, ha ma, a számítógépek világában a diákok megtanulnák lekötni magukat. Nem mellesleg ezek a feladatok, eszközök a különféle készségeket, a gyorsaságot, ügyességet is fejlesztik. A csapaterősítésre, a közösségépítésre, az együttműködési készségre szintén nagy szükség van manapság. Szerdán délután különleges feladatsort állítottunk össze egy együttműködési intelligenciával (EM IQ) foglalkozó szakember segítségével. A mért eredmény igazolta: ha a gyerekek együttműködnek, ha a csapatnak van irányítója, jobb eredményt képesek elérni. A sportjátékokban erre hatalmas szükség van – tette hozzá Tinka Lajos.
Az öt napba belefért egy kirándulás is, a kutyavári romhoz, és sok játék, fürdés is, ma pedig, a tábor utolsó napján ki mit tud?-ot rendeznek, amire az első naptól kezdve lázasan készültek a gyerekek, humoros jelenetekkel, sport- és ügyességi bemutatókkal.