mav

Tovább folytatódott a vasúti járműpark korszerűsítése

mav

Tovább folytatódott a vasúti járműpark korszerűsítése

A korábbi években megkezdett járműkorszerűsítési program 2021-ben is folytatódott. Az elmúlt 10 évben a jelenlegi fenntartásba bevont járműállomány már 52 százaléka esett át valamilyen szintű komfortjavításon, felújításon.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

2013 óta a MÁV-START mintegy 2100 üzemben lévő járműjének közel fele újult vagy újul meg. A különböző szintű felújításokon átesett mozdonyok motorikus átvizsgálása, a cserére szoruló alkatrészek pótlása, a külső felületi javítások és újrafestésük folyamatosan történik.  2021-ben a MÁV-START összesen  57 személykocsijának, 28 motorkocsijának, valamint 44 mozdonyának felújítása, illetve komfortjavítása készült el. 2022-ben a pandémia gazdasági hatásai ellenére is tovább folytatódnak felújítások, tervek szerint idén mintegy 60 személykocsi esik át komfortjavításon; 22 szerelvénnyel folytatódik a FLIRT motorvonatok egységesítése; a Bz-k és az orosz motorvonatok megújulása sem áll meg.

Az országos fővonalakon, illetve nemzetközi forgalomban közlekedő IC-kocsik utastere újult meg az új arculatnak megfelelően, mobil eszközök töltésére alkalmas konnektorok és USB csatlakozóaljzatok beépítésével; a belföldi InterCity kocsik pedig új energiaellátó berendezést is kaptak.  A nemzetközi forgalomban használt DWA és DVJ kocsik már az új külső arculatot is megkapták, a belföldi kocsik esetében ez idén valósul meg. Megtörtént a belföldi távolsági és regionális forgalomban a dunántúli területen közlekedő halberstadti kocsik tárcsafékes átalakítása a csendes fékezés érdekében, valamint az utastér felújítása, a biztonságos le- és felszállás érdekében, nyomógombos ajtóvezérlés beépítése. A Budapest-Lajosmizse vasútvonalon, valamint a keleti országrészben közlekedő orosz motorkocsikból (közismert elnevezéssel Uzsgyi), három darab kocsiszekrénye és utastere újult meg teljes körűen, valamint új külső arculatot is kaptak. A mellékvonalakon járó Bzx mellékkocsik komfortjavítása is elkezdődött tavaly az utastér felújításával, illetve a külső arculat megújulásával – az első elkészült kocsik a balassagyarmati területen álltak forgalomba.

A nemzetközi forgalomban közlekedő CAF fekvő- és hálókocsik is megújult utastérrel, valamint új belső és külső arculattal, beépített mobil eszközök töltésére alkalmas konnektorokkal és USB csatlakozókkal büszkélkedhetnek; a CAF ülőhelyes kocsik pedig teljeskörű főjavításon estek át.

A személykocsi felújításokon kívül tavaly folytatódott a FLIRT motorvonatok egységesítése, a korábbi 9-et követően további 22 darab, régebbi piros motorvonat kapta meg az új, egységes színvilágot – így már elkészült a flotta több mint fele. A fejlesztésnek köszönhetően a hatvan FLIRT motorvonat műszaki színvonala megegyezik majd az újabb, kék-fehér festésű, azonos típusú, de bizonyos részegységeiben modernebb gyártmányokkal. Korszerűbb lesz az utastájékoztató-rendszer; laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatokat és USB-töltőket szerelnek be az ülések mellé; tovább fejlesztik az ajtóknál beszerelt mozgássérült-emelőket; a mosdók belső felületét graffiti- és karcálló fóliával fedik be; a vakok és gyengénlátók egyértelmű eligazodása és tájékoztatása érdekében pedig Braille-írásos szövegeket helyeznek el a fedélzeten. Az utasbiztonság fokozása érdekében korszerűsítik a videós térfigyelő rendszert is, a képminőség javulása mellett a készülékek éjjellátó funkcióval is rendelkeznek majd. A többi belsőleg megújított FLIRT átalakítása 2022 végéig fejeződhet be, a vonatok külső átalakítása pedig 2023 végére készülhet el.

További cikkeink

További cikkeink

Az Érdmost Kultpodcast vendége volt Kovács Dániel színész, az Álomvándorok Társasága oszlopos tagja, aki elmesélte, mit is jelent pontosan, hogy a 14 éve Érden

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email