Az AOSZ 1/2020. (IX.16.) elnökségi határozat alapján 2020. szeptember 21-től az Autisták Országos Szövetsége által kibocsátott AOSZ kártyát minden autizmusban érintett személy igényelheti, amennyiben a diagnózis tényét igazoló dokumentumot az AOSZ irodájában, a vidéki AOSZ Info-Pont irodákban vagy valamely tagszervezeténél hitelt érdemlően bemutatja.
A kártya segítségével igazolni tudják az autizmus tényét, illetve a kártyán feltüntethető a vészhelyzet esetén értesítendő személy neve és elérhetősége.
Ennek a kártyának az érvényessége NEM jár le. Ezzel a kártyával tudják igénybe venni a kedvezményeket, ezt a partnerek is tudják, és elfogadják!
A kedvezményeket az autizmussal élő személy plusz 1 fő kísérője tudja igénybe venni.
Hogyan tud AOSZ kártyát igényelni?
-
- Ha Ön saját magának, vagy családtagjának AOSZ kártyát szeretne igényelni, akkor keresse elő a diagnózis tényét bizonyító orvosi szakvéleményt.
-
- Olvassa el a Személyes adatkezelési tájékoztatót.
-
- Töltse le weboldalunkról az igénylőlapot.
-
- Nézze meg holnapunkon, hogy melyik tagszervezetünk esik Önhöz legközelebb. https://aosz.hu/tagszervezeteink-listaja/ vagy https://aosz.hu/tagszervezeteink/ vagy https://aosz.hu/aoszinfopontok/
-
- Keresse fel a kiválasztott tagszervezetet a diagnózist igazoló dokumentummal és a kitöltött igénylőlappal, mutassa be azokat a tagszervezetünknél és kérje, hogy igazolják le Önnek az igénylőlapon, hogy az igénylő személy valóban rendelkezik autizmus diagnózissal.
- A kitöltött, aláírt és igazolással hitelesen ellátott igénylőlapot jutassa el az AOSZ irodájába (1053 Budapest, Fejér Gy. utca 10.).
Mikor és hogyan kapja meg az elkészült AOSZ kártyát?
- Az AOSZ kollégái a beérkezést követően 1-2 napon belül elkészítik a névre szóló AOSZ kártyát.
- Az AOSZ kollégái 3-5 napon belül, az Ön által megjelölt címre postára adják a névre szóló AOSZ kártyát.
Az AOSZ kártya két oldala