22_03_29_erdmost_nincskep

Ne dőljünk be a telefonos csalóknak!

22_03_29_erdmost_nincskep

Ne dőljünk be a telefonos csalóknak!

Az elmúlt hetekben megszaporodó telefonos csalásokra hívta fel a figyelmet a magyar rendőrség. Az Érdi Újság egyik olvasója is kis híján áldozatul esett, de időben bontotta a vonalat a gyanús hívás közben.

Érdfm 101.3 – Hallgasd bárhol! Bármikor!

HIRDETÉS

Andreát azzal hívták fel a bankja nevében, hogy gyanús tranzakciót akartak indítani a kártyájáról, és érdeklődtek, használta-e a kártyáját. Andreát, miután közölte, hogy semmiféle banki tranzakciót nem kezdeményezett, a hölgy a vonal végén arról tájékoztatta, letiltják a kártyát, de előtte annak azonosítása szükséges. Andreának fura volt a telefonhívás, így megkérdezte, honnan tudhatja, hogy valóban a banktól hívják?

„Azt mondták, nézzem meg a kijelzőt, kiírja a számot. Ránézésre valóban a jól ismert számnak tűnt, így folytattam a beszélgetést. Utólag persze beigazolódott a gyanúm, hiszen a bankom száma 06-1-366-6666, ez pedig 06-1-636 6666 volt, ami akkor nem tűnt fel.”

Az azonosításhoz először a kártyaszámot kérték, majd a lejárati dátumot, ami ismét gyanússá vált olvasónknak, amikor pedig arra kérték, hogy a kártya hátoldalán található három számot is diktálja be, már biztos volt benne, hogy csalókkal van dolga, és bontotta a vonalat.

„A hölgy még próbálkozott, hogy nyugodtan megadhahttps://erdmost.hu/wp-content/uploads/2021/06/business-blog-session-cover-img-03.jpg ezeket az adatokat, de végül letettem a telefont. 15 perc múlva aztán vissza is hívott egy férfi, aki vezetőként mutatkozott be, és azt állította, nem vagyok hajlandó együttműködni. Újra bontottam a vonalat és értesítettem a rendőrséget.”

Ez a történet jól végződött, de nem mindenki képes ennyire józanul gondolkodni.

Az Érdi Rendőrkapitányság bűnmegelőzési előadója, Szatmáriné Berczi Dolóresz r. százados az eset kapcsán lapunknak elmondta, annak, hogy már a bankolást is virtuális térben intézzük, sok előnye mellett rendeget buktatója is akad, a csalók pedig igyekeznek kihasználni, hogy egy felgyorsult világban élünk. „Gyakori, hogy egy bank vezérigazgatójaként jelentkeznek be és azt állítják, hackertámadás érte a bankot, ezért ellenőrizni akarják a tranzakciókat.”

Az egyik bank már korábban felhívta ügyfelei figyelmét, hogy az internetbanki bejelentkezéshez és azonosításhoz szükséges jelszavakat vagy PIN kódot ne adjanak meg senkinek, mert ők sem e-mailben, sem telefonon, sem SMS-ben nem kérnek ilyet. Szatmáriné Berczi Dolóresz  hangsúlyozta azt is, gyanús lehet, ha nagyon hosszan beszélnek velünk, ilyenkor meg kell szakítani a beszélgetést és fontos, hogy személyes adatokat ne adjuk meg. „Semmilyen ismeretlen banki alkalmazást ne telepítsünk a telefonunkra, csak amit a saját play áruházunkból töltünk le.”

További cikkeink

További cikkeink

Facebook

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Reddit
Telegram
WhatsApp
Email